Η νέα αυτή γραμμή αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό «ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ» έως το Σταθμό «ΔΟΜΟΚΟΣ» μήκους 54 χλμ, με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή μήκους 52 χλμ.
Οι συρμοί θα κινούνται πλέον στο τμήμα αυτό με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού Αθήνα - Θεσσαλονίκη κατά μισή ώρα (συνολικά 3,5 ώρες).
Η υποδομή στο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός θα έχει παραδοθεί έως τα τέλη του 2011 και έως τα τέλη του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η επιδομή, η ηλεκτροκίνηση, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση- τηλεπικοινωνίες.
Ο Υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στη «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10» δήλωσε τα εξής:
«Επισκεφθήκαμε σήμερα τη «Γέφυρα 10», που κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ στην περιοχή του Στύρφακα. Είναι η πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα που κατασκευάζεται με την μέθοδο του «προωθούμενου φορέα» στη χώρα μας και αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Λιανοκλάδι-Δομοκός. Πρόκειται για το πιο δύσκολο τμήμα της γραμμής, που διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμες σήραγγες και καταλήγει στο Λιανοκλάδι μέσω της κοιλάδας του Σπερχειού ποταμού, συνεχίζεται μέσω των επίσης δίδυμων σηράγγων της Όθρυος και της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, φτάνει στο Δομοκό.
Με την ολοκλήρωση των έργων, το Δεκέμβριο του 2013 με ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί πλέον 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός 108 λεπτά, και η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη λιγότερο από 3,5 ώρες.
Η Κυβέρνηση επενδύει σημαντικά στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου. Όπως γνωρίζετε ασφαλώς, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μια διαρκής προσπάθεια, με σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, στην ανανέωση του τροχαίου υλικού, αλλά και στην εξυγίανση του Οργανισμού με ένα και μοναδικό στόχο: Την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών για το πέρασμα του ελληνικού σιδηρόδρομου στη νέα, σύγχρονη εποχή.
Προχωράμε λοιπόν με τόλμη και αποφασιστικότητα για τον σύγχρονο ελληνικό σιδηρόδρομο, το σιδηρόδρομο του αύριο. Ένα σιδηρόδρομο που αναβαθμίζει ριζικά την καθημερινότητα, βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών με γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις και καλύτερο περιβάλλον .
Ως Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών συνεχίζουμε απρόσκοπτα τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου. Επενδύουμε σημαντικά ποσά, της τάξης των € 6,2 δις €. 4,6 δις από τα προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ 2007-2013 και € 1,6 δις από Εθνικούς πόρους.
Η εξυγίανση, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, αποτελούν μια σημαντική μεταρρύθμιση, ένα μεγάλο εθνικό στοίχημα. Και είμαι βέβαιος ότι θα το κερδίσουμε και αυτό».
Οι συρμοί θα κινούνται πλέον στο τμήμα αυτό με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού Αθήνα - Θεσσαλονίκη κατά μισή ώρα (συνολικά 3,5 ώρες).
Η υποδομή στο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός θα έχει παραδοθεί έως τα τέλη του 2011 και έως τα τέλη του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η επιδομή, η ηλεκτροκίνηση, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση- τηλεπικοινωνίες.
Ο Υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στη «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10» δήλωσε τα εξής:
«Επισκεφθήκαμε σήμερα τη «Γέφυρα 10», που κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ στην περιοχή του Στύρφακα. Είναι η πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα που κατασκευάζεται με την μέθοδο του «προωθούμενου φορέα» στη χώρα μας και αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Λιανοκλάδι-Δομοκός. Πρόκειται για το πιο δύσκολο τμήμα της γραμμής, που διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμες σήραγγες και καταλήγει στο Λιανοκλάδι μέσω της κοιλάδας του Σπερχειού ποταμού, συνεχίζεται μέσω των επίσης δίδυμων σηράγγων της Όθρυος και της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, φτάνει στο Δομοκό.
Με την ολοκλήρωση των έργων, το Δεκέμβριο του 2013 με ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί πλέον 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός 108 λεπτά, και η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη λιγότερο από 3,5 ώρες.
Η Κυβέρνηση επενδύει σημαντικά στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου. Όπως γνωρίζετε ασφαλώς, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μια διαρκής προσπάθεια, με σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, στην ανανέωση του τροχαίου υλικού, αλλά και στην εξυγίανση του Οργανισμού με ένα και μοναδικό στόχο: Την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών για το πέρασμα του ελληνικού σιδηρόδρομου στη νέα, σύγχρονη εποχή.
Προχωράμε λοιπόν με τόλμη και αποφασιστικότητα για τον σύγχρονο ελληνικό σιδηρόδρομο, το σιδηρόδρομο του αύριο. Ένα σιδηρόδρομο που αναβαθμίζει ριζικά την καθημερινότητα, βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών με γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις και καλύτερο περιβάλλον .
Ως Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών συνεχίζουμε απρόσκοπτα τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου. Επενδύουμε σημαντικά ποσά, της τάξης των € 6,2 δις €. 4,6 δις από τα προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ 2007-2013 και € 1,6 δις από Εθνικούς πόρους.
Η εξυγίανση, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, αποτελούν μια σημαντική μεταρρύθμιση, ένα μεγάλο εθνικό στοίχημα. Και είμαι βέβαιος ότι θα το κερδίσουμε και αυτό».