-Το δημοσιονομικό και κανονιστικό πλαίσιο του ΕΣΠΑ επιβάλλει περιορισμούς ως προς την κατανομή των πόρων ανά πεδίο παρέμβασης και ανά περιφέρεια, και παράλληλα το πρόγραμμα έχει εγκριθεί από την ΕΕ με βάση την επίτευξη συγκεκριμένων ποιοτικών και ποσοτικών στόχων, οι οποίοι έχουν υπερκαλυφθεί.
-Υπερκαλύφθηκε ο στόχος για την ενεργειακή εξοικονόμηση. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία η ενεργειακή εξοικονόμηση μπορεί να είναι 41,6 γιγαβατώρες/έτος όταν ο αρχικός σχεδιασμός ήταν 16,96 γιγαβατώρες/έτος. Αντίστοιχα η μείωση των εκπομπών CO2 μπορεί να φτάσει τους 36,6 χιλιάδες τόνους/έτος, με αρχικό σχεδιασμό τη μείωση κατά 14,9 χιλιάδες τόνους/έτος.
Μέχρι το τέλος Ιουλίου αντικαταστάθηκαν και ανακυκλώθηκαν 110.402 παλαιά κλιματιστικά, υπερδιπλάσια του αρχικού στόχου, που ήταν 45.000.
Ο μέσος όρος των πωλήσεων στο πλαίσιο αυτής της δράσης έχει μειωθεί, εντωμεταξύ, σημαντικά, φθάνοντας, στο τέλος Ιουλίου, περίπου τις 1.500 πωλήσεις την ημέρα, ενώ τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του προγράμματος ο αντίστοιχος αριθμός ήταν περίπου κατά μέσο όρο 4.000 πωλήσεις, πράγμα που δείχνει ότι καλύφθηκε ήδη ένα σημαντικό τμήμα της ζήτησης.
Παρόλα αυτά, το Υπουργείο Ανάπτυξης, για να μην υπάρξει αιφνιδιασμός των καταναλωτών, δίνει ακόμα ένα περιθώριο τριών εβδομάδων, προκειμένου αυτοί που επιθυμούν να αντικαταστήσουν το παλιό τους κλιματιστικό, με βάση τις προβλέψεις του προγράμματος αυτού, να μπορέσουν να το πράξουν.
Σημειώνεται ότι η μεγάλη επιτυχία του προγράμματος αυτού, οφείλεται στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και την κατάλληλη ενημέρωση των πολιτών. Για την επιτυχία του προγράμματος έχουν συντελέσει:
-η πληρότητα της πληροφόρησης, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της δράσης, η συνολική επισκεψιμότητα της οποίας ανέρχεται, μέχρι σήμερα, στα 211.167 άτομα, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαπίστωση ότι την ιστοσελίδα έχουν επισκεφτεί και άτομα από 52 ακόμη χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Κύπρος κλπ).
-Η ετοιμότητα του Γραφείου Αρωγής Χρηστών (Help-Desk) που έχει ανταποκριθεί επιτυχώς σε 21.503 ερωτήματα καταστημάτων και καταναλωτών και συνέβαλε σημαντικά στην ορθή υλοποίηση των απαιτούμενων διαδικασιών.
-Η εκτεταμένη και συνεχής διαφήμιση που έγινε από πολλά καταστήματα που συμμετείχαν στη δράση, η οποία συνέβαλε παράλληλα και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών για το ΕΣΠΑ 2007-2013 και τα επιμέρους Επιχειρησιακά Προγράμματα.
-Η συμμετοχή της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ Α.Ε., που διασφαλίζει την ορθή διαχείριση και ανακύκλωση των αποσυρόμενων συσκευών ως φορέας με πιστοποιημένο από το ΥΠΕΧΩΔΕ σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης.
-Υπερκαλύφθηκε ο στόχος για την ενεργειακή εξοικονόμηση. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία η ενεργειακή εξοικονόμηση μπορεί να είναι 41,6 γιγαβατώρες/έτος όταν ο αρχικός σχεδιασμός ήταν 16,96 γιγαβατώρες/έτος. Αντίστοιχα η μείωση των εκπομπών CO2 μπορεί να φτάσει τους 36,6 χιλιάδες τόνους/έτος, με αρχικό σχεδιασμό τη μείωση κατά 14,9 χιλιάδες τόνους/έτος.
Μέχρι το τέλος Ιουλίου αντικαταστάθηκαν και ανακυκλώθηκαν 110.402 παλαιά κλιματιστικά, υπερδιπλάσια του αρχικού στόχου, που ήταν 45.000.
Ο μέσος όρος των πωλήσεων στο πλαίσιο αυτής της δράσης έχει μειωθεί, εντωμεταξύ, σημαντικά, φθάνοντας, στο τέλος Ιουλίου, περίπου τις 1.500 πωλήσεις την ημέρα, ενώ τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του προγράμματος ο αντίστοιχος αριθμός ήταν περίπου κατά μέσο όρο 4.000 πωλήσεις, πράγμα που δείχνει ότι καλύφθηκε ήδη ένα σημαντικό τμήμα της ζήτησης.
Παρόλα αυτά, το Υπουργείο Ανάπτυξης, για να μην υπάρξει αιφνιδιασμός των καταναλωτών, δίνει ακόμα ένα περιθώριο τριών εβδομάδων, προκειμένου αυτοί που επιθυμούν να αντικαταστήσουν το παλιό τους κλιματιστικό, με βάση τις προβλέψεις του προγράμματος αυτού, να μπορέσουν να το πράξουν.
Σημειώνεται ότι η μεγάλη επιτυχία του προγράμματος αυτού, οφείλεται στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και την κατάλληλη ενημέρωση των πολιτών. Για την επιτυχία του προγράμματος έχουν συντελέσει:
-η πληρότητα της πληροφόρησης, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της δράσης, η συνολική επισκεψιμότητα της οποίας ανέρχεται, μέχρι σήμερα, στα 211.167 άτομα, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαπίστωση ότι την ιστοσελίδα έχουν επισκεφτεί και άτομα από 52 ακόμη χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Κύπρος κλπ).
-Η ετοιμότητα του Γραφείου Αρωγής Χρηστών (Help-Desk) που έχει ανταποκριθεί επιτυχώς σε 21.503 ερωτήματα καταστημάτων και καταναλωτών και συνέβαλε σημαντικά στην ορθή υλοποίηση των απαιτούμενων διαδικασιών.
-Η εκτεταμένη και συνεχής διαφήμιση που έγινε από πολλά καταστήματα που συμμετείχαν στη δράση, η οποία συνέβαλε παράλληλα και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών για το ΕΣΠΑ 2007-2013 και τα επιμέρους Επιχειρησιακά Προγράμματα.
-Η συμμετοχή της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ Α.Ε., που διασφαλίζει την ορθή διαχείριση και ανακύκλωση των αποσυρόμενων συσκευών ως φορέας με πιστοποιημένο από το ΥΠΕΧΩΔΕ σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης.