Του Σεραφείμ Κερασιώτη
Δ/ντή του 2ου ΕΠΑ.Λ Γαλατσίου
Η στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι υποχρέωση της πολιτείας και του ΥΠΕΠΘ προς τους νέους της Ελληνικής κοινωνίας. Η ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ σε θέματα που αφορούν την γενική τους μόρφωση αλλά ιδιαίτερα την σωστή εκπαίδευση στην ειδικότητά τους σε βαθμό που οι απόφοιτοι να μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις θέσεις στην αγορά εργασίας, είναι το διακύδευμα της επιτυχίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην επαγγελματική εκπαίδευση.
Τα αναλυτικά προγράμματα με το κατάλληλο και ουσιαστικό περιεχόμενο σπουδών, τα σύγχρονα και κατανοητά βιβλία, τα εκσυγχρονισμένα σχολικά εργαστήρια που είναι συμβατά με την αγορά εργασίας, η τακτική και ποιοτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ήταν και θα είναι πάντα τα ζητήματα που θα προβληματίζουν όλους τους φορείς της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως προς την ποιότητα και το νομοθετικό πλαίσιο στήριξης και δημιουργίας μιας βιώσιμης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην υπηρεσία των νέων της Ελληνικής κοινωνίας.
Η επιτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος κρίνεται δοκιμάζεται και αξιολογείται εκ του αποτελέσματος με την έννοια ότι τα χρόνια σπουδών των μαθητών της ΤΕΕ πρέπει να είναι ουσιαστικά και εποικοδομητικά και να εξασφαλίζουν στους απόφοιτους παιδεία αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον μέσα από την καλή τους εκπαίδευση.
Προς την κατεύθυνση αυτή θεωρώ ότι η πολιτεία πρέπει σήμερα και άμεσα να θεσπίσει την μεταλυκειακή πρακτική άσκηση των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ στην αγορά εργασίας, ως αδήριτη ανάγκη για την ουσιαστική στήριξη της νεολαίας για την επαγγελματική εξέλιξη, κατοχύρωση και καταξίωσή της.
Η επαγγελματική στήριξη όλων των αποφοίτων της ΤΕΕ μέσω της ετήσιας τουλάχιστον πρακτικής άσκησης στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, θα τους ενισχύσει, θα τους στηρίξει και θα τους βοηθήσει να παραμείνουν στο επάγγελμα της ειδικότητάς όπου ειδικεύτηκαν. Παράλληλα θα τους παράσχει ευκαιρίες στον επαγγελματικό στίβο και θα τους βάλει στην τροχιά του επαγγέλματος, όπου θα σταθούν με περισσότερη αυτοπεποίθηση και θα διεκδικήσουν το μέλλον που τους ανήκει με περισσότερα εφόδια μέσα σε μια αγορά εργασίας που σήμερα δοκιμάζεται όσο ποτέ άλλοτε.
Η πρακτική άσκηση θα πρέπει να στηριχτεί από το ΥΠΕΠΘ με τους εκπαιδευτικούς επικεφαλής, με γενναία οικονομική ενίσχυση των αποφοίτων της ΤΕΕ κατά την διάρκειά της, αλλά και με προγράμματα στήριξης μέχρι την τελική απορρόφηση των πτυχιούχων της ΤΕΕ στην αγορά εργασίας.
Τα μέτρα στήριξης προς την ΤΕΕ πρέπει να είναι συνεχή, γενναία, ουσιαστικά και στοχευμένα που θα καταξιώνουν τους πτυχιούχους και θα τους αναβαθμίζουν κοινωνικά και οικονομικά, αναβαθμίζοντας και καταξιώνοντας παράλληλα με αυτό τον τρόπο τα χειρωνακτικά τεχνικά επαγγέλματα στη χώρα μας.
Δ/ντή του 2ου ΕΠΑ.Λ Γαλατσίου
Η στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι υποχρέωση της πολιτείας και του ΥΠΕΠΘ προς τους νέους της Ελληνικής κοινωνίας. Η ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ σε θέματα που αφορούν την γενική τους μόρφωση αλλά ιδιαίτερα την σωστή εκπαίδευση στην ειδικότητά τους σε βαθμό που οι απόφοιτοι να μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις θέσεις στην αγορά εργασίας, είναι το διακύδευμα της επιτυχίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην επαγγελματική εκπαίδευση.
Τα αναλυτικά προγράμματα με το κατάλληλο και ουσιαστικό περιεχόμενο σπουδών, τα σύγχρονα και κατανοητά βιβλία, τα εκσυγχρονισμένα σχολικά εργαστήρια που είναι συμβατά με την αγορά εργασίας, η τακτική και ποιοτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ήταν και θα είναι πάντα τα ζητήματα που θα προβληματίζουν όλους τους φορείς της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως προς την ποιότητα και το νομοθετικό πλαίσιο στήριξης και δημιουργίας μιας βιώσιμης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην υπηρεσία των νέων της Ελληνικής κοινωνίας.
Η επιτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος κρίνεται δοκιμάζεται και αξιολογείται εκ του αποτελέσματος με την έννοια ότι τα χρόνια σπουδών των μαθητών της ΤΕΕ πρέπει να είναι ουσιαστικά και εποικοδομητικά και να εξασφαλίζουν στους απόφοιτους παιδεία αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον μέσα από την καλή τους εκπαίδευση.
Προς την κατεύθυνση αυτή θεωρώ ότι η πολιτεία πρέπει σήμερα και άμεσα να θεσπίσει την μεταλυκειακή πρακτική άσκηση των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ στην αγορά εργασίας, ως αδήριτη ανάγκη για την ουσιαστική στήριξη της νεολαίας για την επαγγελματική εξέλιξη, κατοχύρωση και καταξίωσή της.
Η επαγγελματική στήριξη όλων των αποφοίτων της ΤΕΕ μέσω της ετήσιας τουλάχιστον πρακτικής άσκησης στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, θα τους ενισχύσει, θα τους στηρίξει και θα τους βοηθήσει να παραμείνουν στο επάγγελμα της ειδικότητάς όπου ειδικεύτηκαν. Παράλληλα θα τους παράσχει ευκαιρίες στον επαγγελματικό στίβο και θα τους βάλει στην τροχιά του επαγγέλματος, όπου θα σταθούν με περισσότερη αυτοπεποίθηση και θα διεκδικήσουν το μέλλον που τους ανήκει με περισσότερα εφόδια μέσα σε μια αγορά εργασίας που σήμερα δοκιμάζεται όσο ποτέ άλλοτε.
Η πρακτική άσκηση θα πρέπει να στηριχτεί από το ΥΠΕΠΘ με τους εκπαιδευτικούς επικεφαλής, με γενναία οικονομική ενίσχυση των αποφοίτων της ΤΕΕ κατά την διάρκειά της, αλλά και με προγράμματα στήριξης μέχρι την τελική απορρόφηση των πτυχιούχων της ΤΕΕ στην αγορά εργασίας.
Τα μέτρα στήριξης προς την ΤΕΕ πρέπει να είναι συνεχή, γενναία, ουσιαστικά και στοχευμένα που θα καταξιώνουν τους πτυχιούχους και θα τους αναβαθμίζουν κοινωνικά και οικονομικά, αναβαθμίζοντας και καταξιώνοντας παράλληλα με αυτό τον τρόπο τα χειρωνακτικά τεχνικά επαγγέλματα στη χώρα μας.