Αλήθεια διερωτήθηκε κανείς που οφείλεται αυτό ΄ Η απάντηση είναι πολλή απλή , αρκεί να ανατρέξει κανείς λίγο πίσω στην ιστορία της
συγκρότησης της Αυτοδιοίκησης μετά την δημιουργία του νέου μικρού Ελληνικού Κράτους . Το 1835 δημιουργήθηκε ο Νομός Αττικοβοιωτιας που περιλάμβανε τις επαρχίες Αττικής, Πειραιώς ,Μεγαριδας, Αιγινης , Θήβας. και Λιβαδειάς ( νόμος ΒΧΔ ),που παρέμεινε σε ισχύ μέχρι το 1899 , οποτε η Βοιωτία έγινε ξεχωριστός Νομός( νόμος ΓΥΛΔ ) .Το 1909 επανασυσταθηκε ο Νομός Αττικοβοιωτιας που παρέμεινε μέχρι την περίοδο του Β’ παγκοσμίου πολέμου οπότε δημιουργήθηκε ξανά σαν ξεχωριστός Νομός η Βοιωτία . Αλλά δεν πρέπει να διαφεύγει σε κανένα οτι ο αναμορφωτής της νεότερης Ελλάδας ο μεγάλος πολιτικός Ελευθέριος Βενιζέλος εκλεγόταν συνεχώς Βουλευτής Αττικοβοιωτιας και ήταν ιδιαιτέρα περήφανος για την επιλογή του να πολιτεύεται σε αυτή τη περιοχή .
Αυτή η φύση και θέση της Βοιωτίας μέσα στο πλαίσιο της ενότητας αυτής δημιούργησε και συνεχίζει αδιάλειπτα μέχρι σήμερα να δημιουργεί ισχυρούς κοινωνικούς δεσμούς . Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πάνω από
70.000 Βοιωτοί ,συμφώνα με μέτριους υπολογισμούς ζουν και δραστηριοποιούνται στην Αττική , και ιδιαιτέρα στις περιοχές Περιστεριου
Αιγάλεω , Χαϊδαρίου αλλά και λιγότερο σε άλλες περιοχές έχουν μεγάλη συμμετοχή σαν εκλεγμένοι σε οργανισμούς αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού . Ακόμη δεν πρέπει να αγνοηθεί το γεγονός ότι η
μεγαλύτερη οδός του Λεκανοπεδίου Αττικής , η οδός Θηβων ονομάστηκε έτσι προς τιμήν και της πόλης και των χιλιάδων Θηβαίων που ζούσαν
στην ευρύτερη περιοχή.
Πρέπει να αναφέρουμε ότι παρά πολλοί Οργανισμοί του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα αλλά και ΔΕΚΟ ( ΔΕΗ, ΟΤΕ ) αλλά και ιδιωτικοί χρηματοοικονομικοί Οργανισμοί ( Τράπεζες κλπ ) χωροταξικά έχουν εντάξει τις υπηρεσίες τους στη Βοιωτία μαζί με αυτές της Αττικής . Το ότι ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων προωθεί την λειτουργία του προαστιακού δικτύου του κατά αρχήν στη Θήβα και αργότερα στη Λιβαδειά είναι γιατί θεωρεί την
Βοιωτία μέρος του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος του Λεκανοπεδίου .
Να θυμίσουμε ακόμη τη περίπτωση του Δήμου Ερυθρών που διοικητικά ανήκει σήμερα στη Νομαρχία Δυτικής Αττικής ορισμένες όμως υπηρεσίες του εντάσσονται στη Θήβα όπως Νοσοκομειακές , Αστυνομικές , Δ.Ο.Υ. Ακόμη και στον τομέα της Δικαιοσύνης η δευτεροβάθμια απονομή της ( Εφετείο ) γίνεται στην Αττική .
Αλλά πέρα από τις καθαρά υπηρεσιακές και διοικητικές στρεβλώσεις που υπάρχουν στην Στερεά σε σχέση με την Βοιωτία αυτή καθαυτή η κοινωνία της Βοιωτίας δεν απέκτησε ποτέ τον συναισθηματικό δεσμό με την περιφέρεια . Άλλωστε πως να τον αποκτήσει αφού ούτε μια απλή συγκοινωνιακή σύνδεση
με υπεραστικό ΚΤΕΛ δεν υπάρχει μεταξύ Θήβας , Σχηματαριου ,Οινοφυτων με την έδρα της περιφερείας . Είναι χαρακτηριστικό ότι μια μελέτη-έρευνα που έγινε πριν 4-5 χρόνια στα διόδια Αφιδνων σχετικά με τον τόπο προέλευσης των αυτοκινήτων που εισέρχονται στη Αττική καθημερινά , μετρηθήκαν ότι 6.000-6.300 οχήματα έχουν προέλευση την Βοιωτία , χωρίς να υπολογίζονται οι πολίτες που καθημερινά μετακινούνται με το ΚΤΕΛ και το τραίνο. Και φυσικά σε αυτούς περιλαμβάνονται οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής των Δερβενοχωριων . που η φυσική τους διέξοδος είναι δεκάδες χρόνια τώρα η Δυτική Αττική ( Ελευσίνα κλπ ) και επιπλέον οι δέκα και πλέον χιλιάδες εργαζόμενοι της ευρύτερης βιομηχανικής περιοχής Θήβας – Οινόφυτων – Σχηματαρίου που πηγαινοέρχονται καθημερινά για εργασία στην Βοιωτία ( μονο 2500 ειναι οι εργαζόμενοι στην ΕΑΒ ). Θα μπορούσα να αναφέρω μια σειρά από επιστημονικές μελέτες παλαιότερες και νεότερες. ( Δοξιάδης , Τρίτσης , Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ) που για χρόνια τώρα θεωρούν την Βοιωτία << έργο λόγο και θέση >> αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Αττικής, όμως επειδή αυτά και αλλά τόσα που μπορώ να παραθέσω απλώς επιβεβαιώνουν την άποψη όχι μόνο την δική μου αλλά όλων.
Πρέπει να περάσουμε στην πράξη.
Επί του πρακτέου λοιπόν θεωρώ ότι τώρα είναι ο καιρός να αναθεωρηθεί η απόφαση που λήφθηκε το 1986 κάτω από άλλες συνθήκες όπως αναφέρω στην αρχή της παρέμβασης μου και η πράξη έδειξε ότι αυτό το μοντέλο δεν λειτούργησε, και να επικρατήσουν επιστημονικά και αναπτυξιακά κριτήρια εν όψει της συζήτησης για την νέα δομή της αυτοδιοίκησης στον τομέα των περιφερειών. ( ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ )
Είναι όμως επιβεβλημένο να επισημάνω μερικά από τα πλεονεκτήματα που θα προκύψουν από την ένταξη της Βοιωτίας στην Περιφέρεια Αττικής.
ΠΡΩΤΟ
Δεν πρέπει να διαφεύγει κανενός το κυριότερο πρόβλημα που πρόεκυψε από την μη ένταξη της Περιφέρειας Στερεάς στο ΕΣΠΑ ( Στόχος 1 ) λόγω της Βοιωτίας
( αυξημένη πλασματική οικονομική ευρωστία λόγω Οινοφύτων – Σχηματαρίου ) μια ευρωστία πλασματική στην ουσία που από την μια δεν διαχέεται στο νομό και από την άλλη η αιτία της μη ένταξης της Περιφέρειας στο κύριο κορμό του ΕΣΠΑ.
Η ένταξη της Βοιωτίας στην Αττική θα αλλάξει τα κριτήρια ένταξης στο ΕΣΠΑ και έτσι οι υπόλοιποι νομοί της Στερεάς θα τύχουν χρηματοδότησης όλων των δράσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλλά οφελειμένη θα είναι και η Βοιωτία γιατί η Αττική έχει ενταθεί στις δράσεις του ΕΣΠΑ.
ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ένταξη της Βοιωτίας θα βοηθήσει τα μέγιστα να ολοκληρωθούν σημαντικά έργα στον τομέα των υποδομών και του περιβάλλοντος με ενιαίο τρόπο.
Η περιβαντολογική αναβάθμιση του Ασωπού θα αποτελέσει ένα ενιαίο έργο μια και τώρα εμπλέκονται τέσσερεις διαφορετικοί φορείς ( Περιφέρειες Αττικής και Στερεάς και δυο Νομαρχίες Βοιωτίας και Ανατολικής Αττικής )
Η κατασκευή της πολυσυζητημένης οδού Υλίκης – Ελευσίνας θα ειναι πλέον έργο της μιας Περιφέρειας.
Ακόμη θα επιτευχθεί η ενιαία και οργανωμένη προστασία και ανάδειξη των οροσειρών του Κιθαιρώνα και της Πάρνηθας.
ΤΡΙΤΟ
Η ένταξη της Βοιωτίας στην Αττική θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο και βοηθούντων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων – καθαρές παραλίες, παραδοσιακοί οικισμοί, ορεινοί προορισμοί. Την μόνιμη εγκατάσταση πολλών χιλιάδων μονίμων μέχρι τώρα κατοίκων των υποβαθμισμένων περιοχών της Αττικής. Ήδη το φαινόμενο παρατηρείται τώρα στην περιοχή Δηλεσίου ( μόνιμοι εγκατάσταση συνταξιούχων αλλά και εργαζομένων στην περιοχή της Θήβας – διαμονή Θήβα – εργασία Αθήνα )
ΤΕΤΑΡΤΟ
Θα επιτευχτεί κάτω από ενιαία διοίκηση η χωροθέτηση του δευτερογενούς τομέα( βιομηχανία – βιοτεχνία )που σήμερα παρουσιάζει αυτή την άναρχη
εγκατάσταση και την απαράδεκτη κατάσταση, ιδιαίτερα στις περιοχές Οινόφυτων – Σχηματαρίου –Ελαιώνα Θηβών.
Πιστεύω ότι το θέμα της αναδιάταξης της περιφερειακής συγκρότησης σε ότι αφορά το νομό μας πρέπει να το δούμε στη σωστή αναπτυξιακή βάση και έχοντας υπ’ όψιν τα νέα οικονομικά δεδομένα και προπάντων πέρα από στενά και μικροπολιτικά παιχνίδια επιβάλλεται λοιπόν να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης διαβούλευσης, στα εκλεγμένα όργανα των υπαρχόντων οργανισμών αυτοδιοίκησης στους επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς, πολιτιστικούς συλλόγους αλλά και κάθε Βοιωτό είτε ζει και δραστηριοποιείται στο νομό είτε εκτός της Βοιωτίας.
Θα ήμουν ικανοποιημένος αν αυτό το άρθρο και η παρέμβαση αποτελέσει άμεσα το έναυσμα για μια διαβούλευση ανοικτή μέσα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο αλλά και σε τελευταία ανάλυση να ζητήσουμε την γνώμη των κατοίκων, είτε μέσα από ένα τοπικό δημοψήφισμα είτε μέσα από μια ευρεία καμπάνια μέσω της συγκέντρωσης υπογραφών των πολιτών της Βοιωτίας.
Πιστεύω ακράδαντα ότι είναι η μοναδική ευκαιρία για την Βοιωτία να αλλάξει την πορεία της και να βρει την αναπτυξιακή διαδρομή. Θέλω τις παρατηρήσεις σας , τις υποδείξεις σας για παραπάνω στοιχεία που θα βοηθήσουν σ’αυτό το στόχο, που θα πρέπει να είναι στόχος κάθε Βοιωτού όπου ζει και δραστηριοποιείται.
Μόνο με μια γενική Πανβοιωτική κινητοποίηση μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα του νομού μας.
ΤΡΙΚΑΛΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ - ΧΩΡΟΤΑΚΤΗΣ Msc Ε.Μ.Π
Μέλος του Συνδέσμου Ελλήνων Περιφερειολόγων
Email : th1ntric@otenet.gr
συγκρότησης της Αυτοδιοίκησης μετά την δημιουργία του νέου μικρού Ελληνικού Κράτους . Το 1835 δημιουργήθηκε ο Νομός Αττικοβοιωτιας που περιλάμβανε τις επαρχίες Αττικής, Πειραιώς ,Μεγαριδας, Αιγινης , Θήβας. και Λιβαδειάς ( νόμος ΒΧΔ ),που παρέμεινε σε ισχύ μέχρι το 1899 , οποτε η Βοιωτία έγινε ξεχωριστός Νομός( νόμος ΓΥΛΔ ) .Το 1909 επανασυσταθηκε ο Νομός Αττικοβοιωτιας που παρέμεινε μέχρι την περίοδο του Β’ παγκοσμίου πολέμου οπότε δημιουργήθηκε ξανά σαν ξεχωριστός Νομός η Βοιωτία . Αλλά δεν πρέπει να διαφεύγει σε κανένα οτι ο αναμορφωτής της νεότερης Ελλάδας ο μεγάλος πολιτικός Ελευθέριος Βενιζέλος εκλεγόταν συνεχώς Βουλευτής Αττικοβοιωτιας και ήταν ιδιαιτέρα περήφανος για την επιλογή του να πολιτεύεται σε αυτή τη περιοχή .
Αυτή η φύση και θέση της Βοιωτίας μέσα στο πλαίσιο της ενότητας αυτής δημιούργησε και συνεχίζει αδιάλειπτα μέχρι σήμερα να δημιουργεί ισχυρούς κοινωνικούς δεσμούς . Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πάνω από
70.000 Βοιωτοί ,συμφώνα με μέτριους υπολογισμούς ζουν και δραστηριοποιούνται στην Αττική , και ιδιαιτέρα στις περιοχές Περιστεριου
Αιγάλεω , Χαϊδαρίου αλλά και λιγότερο σε άλλες περιοχές έχουν μεγάλη συμμετοχή σαν εκλεγμένοι σε οργανισμούς αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού . Ακόμη δεν πρέπει να αγνοηθεί το γεγονός ότι η
μεγαλύτερη οδός του Λεκανοπεδίου Αττικής , η οδός Θηβων ονομάστηκε έτσι προς τιμήν και της πόλης και των χιλιάδων Θηβαίων που ζούσαν
στην ευρύτερη περιοχή.
Πρέπει να αναφέρουμε ότι παρά πολλοί Οργανισμοί του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα αλλά και ΔΕΚΟ ( ΔΕΗ, ΟΤΕ ) αλλά και ιδιωτικοί χρηματοοικονομικοί Οργανισμοί ( Τράπεζες κλπ ) χωροταξικά έχουν εντάξει τις υπηρεσίες τους στη Βοιωτία μαζί με αυτές της Αττικής . Το ότι ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων προωθεί την λειτουργία του προαστιακού δικτύου του κατά αρχήν στη Θήβα και αργότερα στη Λιβαδειά είναι γιατί θεωρεί την
Βοιωτία μέρος του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος του Λεκανοπεδίου .
Να θυμίσουμε ακόμη τη περίπτωση του Δήμου Ερυθρών που διοικητικά ανήκει σήμερα στη Νομαρχία Δυτικής Αττικής ορισμένες όμως υπηρεσίες του εντάσσονται στη Θήβα όπως Νοσοκομειακές , Αστυνομικές , Δ.Ο.Υ. Ακόμη και στον τομέα της Δικαιοσύνης η δευτεροβάθμια απονομή της ( Εφετείο ) γίνεται στην Αττική .
Αλλά πέρα από τις καθαρά υπηρεσιακές και διοικητικές στρεβλώσεις που υπάρχουν στην Στερεά σε σχέση με την Βοιωτία αυτή καθαυτή η κοινωνία της Βοιωτίας δεν απέκτησε ποτέ τον συναισθηματικό δεσμό με την περιφέρεια . Άλλωστε πως να τον αποκτήσει αφού ούτε μια απλή συγκοινωνιακή σύνδεση
με υπεραστικό ΚΤΕΛ δεν υπάρχει μεταξύ Θήβας , Σχηματαριου ,Οινοφυτων με την έδρα της περιφερείας . Είναι χαρακτηριστικό ότι μια μελέτη-έρευνα που έγινε πριν 4-5 χρόνια στα διόδια Αφιδνων σχετικά με τον τόπο προέλευσης των αυτοκινήτων που εισέρχονται στη Αττική καθημερινά , μετρηθήκαν ότι 6.000-6.300 οχήματα έχουν προέλευση την Βοιωτία , χωρίς να υπολογίζονται οι πολίτες που καθημερινά μετακινούνται με το ΚΤΕΛ και το τραίνο. Και φυσικά σε αυτούς περιλαμβάνονται οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής των Δερβενοχωριων . που η φυσική τους διέξοδος είναι δεκάδες χρόνια τώρα η Δυτική Αττική ( Ελευσίνα κλπ ) και επιπλέον οι δέκα και πλέον χιλιάδες εργαζόμενοι της ευρύτερης βιομηχανικής περιοχής Θήβας – Οινόφυτων – Σχηματαρίου που πηγαινοέρχονται καθημερινά για εργασία στην Βοιωτία ( μονο 2500 ειναι οι εργαζόμενοι στην ΕΑΒ ). Θα μπορούσα να αναφέρω μια σειρά από επιστημονικές μελέτες παλαιότερες και νεότερες. ( Δοξιάδης , Τρίτσης , Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ) που για χρόνια τώρα θεωρούν την Βοιωτία << έργο λόγο και θέση >> αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Αττικής, όμως επειδή αυτά και αλλά τόσα που μπορώ να παραθέσω απλώς επιβεβαιώνουν την άποψη όχι μόνο την δική μου αλλά όλων.
Πρέπει να περάσουμε στην πράξη.
Επί του πρακτέου λοιπόν θεωρώ ότι τώρα είναι ο καιρός να αναθεωρηθεί η απόφαση που λήφθηκε το 1986 κάτω από άλλες συνθήκες όπως αναφέρω στην αρχή της παρέμβασης μου και η πράξη έδειξε ότι αυτό το μοντέλο δεν λειτούργησε, και να επικρατήσουν επιστημονικά και αναπτυξιακά κριτήρια εν όψει της συζήτησης για την νέα δομή της αυτοδιοίκησης στον τομέα των περιφερειών. ( ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ )
Είναι όμως επιβεβλημένο να επισημάνω μερικά από τα πλεονεκτήματα που θα προκύψουν από την ένταξη της Βοιωτίας στην Περιφέρεια Αττικής.
ΠΡΩΤΟ
Δεν πρέπει να διαφεύγει κανενός το κυριότερο πρόβλημα που πρόεκυψε από την μη ένταξη της Περιφέρειας Στερεάς στο ΕΣΠΑ ( Στόχος 1 ) λόγω της Βοιωτίας
( αυξημένη πλασματική οικονομική ευρωστία λόγω Οινοφύτων – Σχηματαρίου ) μια ευρωστία πλασματική στην ουσία που από την μια δεν διαχέεται στο νομό και από την άλλη η αιτία της μη ένταξης της Περιφέρειας στο κύριο κορμό του ΕΣΠΑ.
Η ένταξη της Βοιωτίας στην Αττική θα αλλάξει τα κριτήρια ένταξης στο ΕΣΠΑ και έτσι οι υπόλοιποι νομοί της Στερεάς θα τύχουν χρηματοδότησης όλων των δράσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλλά οφελειμένη θα είναι και η Βοιωτία γιατί η Αττική έχει ενταθεί στις δράσεις του ΕΣΠΑ.
ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ένταξη της Βοιωτίας θα βοηθήσει τα μέγιστα να ολοκληρωθούν σημαντικά έργα στον τομέα των υποδομών και του περιβάλλοντος με ενιαίο τρόπο.
Η περιβαντολογική αναβάθμιση του Ασωπού θα αποτελέσει ένα ενιαίο έργο μια και τώρα εμπλέκονται τέσσερεις διαφορετικοί φορείς ( Περιφέρειες Αττικής και Στερεάς και δυο Νομαρχίες Βοιωτίας και Ανατολικής Αττικής )
Η κατασκευή της πολυσυζητημένης οδού Υλίκης – Ελευσίνας θα ειναι πλέον έργο της μιας Περιφέρειας.
Ακόμη θα επιτευχθεί η ενιαία και οργανωμένη προστασία και ανάδειξη των οροσειρών του Κιθαιρώνα και της Πάρνηθας.
ΤΡΙΤΟ
Η ένταξη της Βοιωτίας στην Αττική θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο και βοηθούντων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων – καθαρές παραλίες, παραδοσιακοί οικισμοί, ορεινοί προορισμοί. Την μόνιμη εγκατάσταση πολλών χιλιάδων μονίμων μέχρι τώρα κατοίκων των υποβαθμισμένων περιοχών της Αττικής. Ήδη το φαινόμενο παρατηρείται τώρα στην περιοχή Δηλεσίου ( μόνιμοι εγκατάσταση συνταξιούχων αλλά και εργαζομένων στην περιοχή της Θήβας – διαμονή Θήβα – εργασία Αθήνα )
ΤΕΤΑΡΤΟ
Θα επιτευχτεί κάτω από ενιαία διοίκηση η χωροθέτηση του δευτερογενούς τομέα( βιομηχανία – βιοτεχνία )που σήμερα παρουσιάζει αυτή την άναρχη
εγκατάσταση και την απαράδεκτη κατάσταση, ιδιαίτερα στις περιοχές Οινόφυτων – Σχηματαρίου –Ελαιώνα Θηβών.
Πιστεύω ότι το θέμα της αναδιάταξης της περιφερειακής συγκρότησης σε ότι αφορά το νομό μας πρέπει να το δούμε στη σωστή αναπτυξιακή βάση και έχοντας υπ’ όψιν τα νέα οικονομικά δεδομένα και προπάντων πέρα από στενά και μικροπολιτικά παιχνίδια επιβάλλεται λοιπόν να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης διαβούλευσης, στα εκλεγμένα όργανα των υπαρχόντων οργανισμών αυτοδιοίκησης στους επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς, πολιτιστικούς συλλόγους αλλά και κάθε Βοιωτό είτε ζει και δραστηριοποιείται στο νομό είτε εκτός της Βοιωτίας.
Θα ήμουν ικανοποιημένος αν αυτό το άρθρο και η παρέμβαση αποτελέσει άμεσα το έναυσμα για μια διαβούλευση ανοικτή μέσα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο αλλά και σε τελευταία ανάλυση να ζητήσουμε την γνώμη των κατοίκων, είτε μέσα από ένα τοπικό δημοψήφισμα είτε μέσα από μια ευρεία καμπάνια μέσω της συγκέντρωσης υπογραφών των πολιτών της Βοιωτίας.
Πιστεύω ακράδαντα ότι είναι η μοναδική ευκαιρία για την Βοιωτία να αλλάξει την πορεία της και να βρει την αναπτυξιακή διαδρομή. Θέλω τις παρατηρήσεις σας , τις υποδείξεις σας για παραπάνω στοιχεία που θα βοηθήσουν σ’αυτό το στόχο, που θα πρέπει να είναι στόχος κάθε Βοιωτού όπου ζει και δραστηριοποιείται.
Μόνο με μια γενική Πανβοιωτική κινητοποίηση μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα του νομού μας.
ΤΡΙΚΑΛΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ - ΧΩΡΟΤΑΚΤΗΣ Msc Ε.Μ.Π
Μέλος του Συνδέσμου Ελλήνων Περιφερειολόγων
Email : th1ntric@otenet.gr