Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

ΙΚΑ: Απλούστευση διαδικασιών μείωση της επισκεψιμότητας των πολιτών στα υποκαταστήματα

Απομένει να ολοκληρωθεί η συνεργασία με το ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Α.Δ προκειμένου να καταργηθεί ως προσκομιζόμενο δικαιολογητικό το Απόσπασμα Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης και για την έκδοση ή ανανέωση αδείας διαμονής και εργασίας αλλοδαπών από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.
Σήμερα οι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, ΟΕΚ, ΟΕΕ που χρησιμοποιούν το Απόσπασμα Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης για χορήγηση παροχών αντλούν πλέον ηλεκτρονικά την ασφαλιστική ιστορία από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και δεν χρειάζεται να προσκομίζει ο πολίτης τα σχετικά δικαιολογητικά.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από 1/6/2011 μέχρι 21/7/2011, μόνο από τα Αποσπάσματα που χορηγούνταν από τις υπηρεσίες Εσόδων των Υποκαταστημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τον ΟΑΕΔ, είχαμε 61.500 μη επισκέψεις ασφαλισμένων.
Τέλος, οι δράσεις περιορισμού της γραφειοκρατίας συνεχίζονται προς την κατεύθυνση της περαιτέρω απλούστευσης των διαδικασιών με επέκταση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τρίτους φορείς.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αυτών, οι υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες και δικαιολογητικά που εκδίδονται από τον ΟΑΕΔ (Βεβαιώσεις Ανεργίας, χρονική περίοδος τακτικής επιδοτούμενης ανεργίας κλπ) και το ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ. (Πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, πληροφορίες δημοτολογίου για γεννήσεις, γάμους και θανάτους).
Ο νέος ηλεκτρονικός τρόπος επικοινωνίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τους ανωτέρω Φορείς-υπηρεσίες, συμβάλλει στην ενίσχυση:
 της παραγωγικότητας των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των τρίτων φορέων, των επιχειρήσεων και των πολιτών (μείωση κόστους). Έτσι αποδεσμεύεται χρόνος από την εκτέλεση διεκπεραιωτικών εργασιών προς όφελος εργασιών που προσδίδουν προστιθέμενη αξία και δίνουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης των συναλλαγών αυτών, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία στις Μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
 της αποτελεσματικότητας και της διαφάνειας των διαδικασιών.
 της διασφάλισης της γνησιότητας της ασφάλισης από φαινόμενα πλαστότητας.

2. Κατάργηση διαδικασίας θεώρησης «βεβαιώσεων εργοδότη» από τα τμήματα εσόδων των Υποκαταστημάτων
Από 19/7/2011 καταργήθηκε η διαδικασία θεώρησης «Βεβαιώσεων Εργοδότη», η οποία είχε σχεδιαστεί με τα δεδομένα και τις συνθήκες που επικρατούσαν στο ΙΚΑ το έτος 2002, προκειμένου να καλυφθούν έκτακτες περιπτώσεις ικανοποίησης αιτημάτων ασφαλισμένων για λήψη παροχών.
Μετά την εξάπλωση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) σ’ όλες τις Μονάδες του ΙΚΑ και με δεδομένο ότι οι Λογαριασμοί των ασφαλισμένων και οι υποβληθείσες ΑΠΔ είναι διαθέσιμες ηλεκτρονικά, η διαδικασία αυτή όχι μόνο δεν ικανοποιούσε το σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε, αλλά επιβάρυνε τις υπηρεσίες με άσκοπες διαδικασίες και έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από ορισμένους προκειμένου να λαμβάνουν παροχές χωρίς ασφάλιση.
Σύμφωνα με τη νέα διαδικασία δεν θα θεωρούνται πλέον οι Βεβαιώσεις Εργοδότη από τις υπηρεσίες Εσόδων των Υποκαταστημάτων και δεν θα χορηγούνται παροχές με συμπλήρωση χρόνου από Βεβαίωση Εργοδότη, χωρίς υποβολή ΑΠΔ ή έλεγχο της ασφάλισης.

3. Κατάργηση ασφαλιστικών ορίων & Πληρωμή παροχών Ασθενείας μέσω πίστωσης τραπεζικών λογαριασμών των ασφαλισμένων
Οι ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορούν να θεωρούν τα βιβλιάρια υγείας και να πληρώνονται Παροχές Ασθενείας, πλην ορισμένων εξαιρέσεων, σε οποιοδήποτε Υποκατάστημα του Ιδρύματος επιθυμούν, χωρίς να εξετάζεται ο τόπος κατοικίας ή απασχόλησής τους.

Η δυνατότητα αυτή, σε συνδυασμό με τη νέα διαδικασία πληρωμής των παροχών ασθενείας από 6/6/2011 με πίστωση τραπεζικών λογαριασμών, συμβάλλει σημαντικά στην απλούστευση των διαδικασιών χορήγησης παροχών ασθενείας. Έτσι ο ασφαλισμένος ή ο συνταξιούχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορεί να υποβάλλει τα δικαιολογητικά για πληρωμή σε οποιοδήποτε Υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ επιθυμεί και να πιστώνεται στη συνέχεια ο τραπεζικός του λογαριασμός, αποφεύγοντας άσκοπη ταλαιπωρία και πολύωρη αναμονή.