Αυτό δημιουργεί ένα εξαιρετικό πρόβλημα που μπορεί να ανακουφιστεί μόνο με την οριστική υλοποίηση του έργου για την ανατολική παράκαμψη, δηλαδή με την ανατολική περιφερειακή οδό. Είναι ένα έργο που η σύμβασή του έχει υπογραφεί από τις 25 Ιουλίου 1997. Είναι ένα έργο που διαρκεί εδώ και δεκατέσσερα χρόνια χωρίς να έχει ολοκληρωθεί.
Έχουν εκπονηθεί ήδη γεωτεχνικές μελέτες. Εκκρεμούν οι υδραυλικές μελέτες. Το έργο τελεί υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της περιφέρειας. Είναι ένα έργο 5 χιλιομέτρων. Μέχρι τώρα μελετώνται τα 3,5 χιλιόμετρα, γιατί φθάνουμε στον ανισόπεδο κόμβο με τον ΟΣΕ.
Είναι, λοιπόν, ένα έργο που έχει προχωρήσει αρκετά και κάποια στιγμή θα πρέπει να υλοποιηθεί, να ενταχθεί, να ολοκληρωθούν και να εγκριθούν οι μελέτες του και το έργο να υλοποιηθεί μπαίνοντας στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, προκειμένου επιτέλους να ανακουφιστεί η πόλη των Θηβών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την κα Τσόνογλου.
Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Τα πράγματα είναι όπως τα λέει η κυρία συνάδελφος. Τα γνωρίζει καλά. Είχα και εγώ την ευκαιρία, σε επανειλημμένες συναντήσεις και μαζί της και με τους άλλους συναδέλφους και με τον περιφερειάρχη και πρώην νομάρχη τον κ. Περγαντά, να τα συζητήσουμε.
Είναι αδιανόητο να έχει ανατεθεί μία μελέτη το 1997 και ακόμη να μην έχει ολοκληρωθεί. Αυτό δείχνει ότι δεν υπήρχε ολοκληρωμένος προγραμματισμός και δεν είχε συνέχεια -αν υπήρχε- για την ολοκλήρωση της μελέτης και φυσικά, την ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Όπως διαπίστωσα και στην πρόσφατη επίσκεψή μου στον οικισμό Σαράντη, λόγω των προβλημάτων από τον αγωγό του Μόρνου, πράγματι το πρόβλημα στη Θήβα είναι πολύ έντονο και οξυμένο και πρέπει να δοθούν λύσεις.
Η μία λύση είναι η ανατολική παράκαμψη, δηλαδή το έργο των 3,7 χιλιομέτρων, όπως ανέφερε η κυρία συνάδελφος. Γι’ αυτό το έργο πρέπει να της πω ότι δώσαμε την αναγκαία χρηματοδότηση, ζητήσαμε την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της μελέτης και αυτή τη στιγμή οι υπηρεσίες μας και το μελετητικό γραφείο δεσμεύονται ότι το Σεπτέμβριο θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, θα έχει επικαιροποιηθεί και στο σύνολό της η μελέτη, γιατί έχει ανατεθεί –όπως αναφέρθηκε- το 1997, με τον παλιό νόμο περί ανάθεσης μελετών, το ν. 716 και με βάση τη νέα Κοινοτική Οδηγία που ενσωματώθηκε στο Εθνικό Δίκαιο, χρειάζεται επικαιροποίηση.
Όλα αυτά μπορούν μέχρι το φθινόπωρο να ολοκληρωθούν και στη συνέχεια να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και πιστεύουμε ότι θα βρεθούν οι πόροι για να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, γιατί το έργο είναι απολύτως αναγκαίο. Έχουμε ζητήσει και πρόσθετη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών ενός τεχνικού που ήταν εκτός της αρχικής ανάθεσης, ούτως ώστε να είμαστε απολύτως έτοιμοι και το έργο να δημοπρατηθεί ολοκληρωμένο.
Θα ήθελα να τονίσω ακόμη πως σε κάθε περίπτωση τέλος του 2011, αρχές του 2012 μπορεί να δημοπρατηθεί αυτό το έργο. Θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τις προσπάθειες να ολοκληρωθούν οι μελέτες για να δημοπρατηθεί το έργο.
Θα ήθελα να προσθέσω ακόμη, σ' αυτό που ανέπτυξε η κυρία συνάδελφος, ότι το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο, γιατί έχουμε την παλιά Εθνική Οδό με πολλά προβλήματα από την Ελευσίνα, Θήβα, Υλίκη που βγαίνει στον ΠΑΘΕ, στον κεντρικό ανατολικό άξονα της χώρας.
Για την ανατροπή αυτών των δεδομένων και για τις οριστικές λύσεις πρόθεσή μας είναι και προετοιμαζόμαστε –ήδη ετοιμάζουμε τα τεύχη για να προχωρήσουμε στο διαγωνισμό- για την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου από την Ελευσίνα, παράλληλα προς την παλιά Εθνική Οδό. Σε πολύ λίγα σημεία θα συμπίπτει. Θα περνάει έξω από τους οικισμούς. Υπάρχει μέριμνα για μεγάλη περιβαλλοντική προστασία. Οι προβλέψεις προϋπολογισμού είναι περίπου στα 450 εκατομμυρίων ευρώ και το συνολικό του μήκος θα είναι 50 χιλιόμετρα. Φυσικά θα δημοπρατηθεί με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης.
Νομίζω ότι η κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού μαζί με την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα όχι απλώς θα δώσει λύση στα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντολογικά προβλήματα της πόλης των Θηβών και της ευρύτερης περιοχής, που είναι μια περιοχή στην οποία έχουν εγκατασταθεί πάρα πολλές μεταποιητικές μονάδες από την Αττική, αλλά θα βοηθήσει πάρα πολύ και στην ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΥΛΛΙΩΤΗ-ΤΣΟΝΟΓΛΟΥ: Χαίρομαι, κύριε Υπουργέ μου που αποτελεί μέρος των προτεραιοτήτων σας. Χαίρομαι που διαπιστώνετε ότι πρόκειται για ένα σχεδόν ώριμο έργο.
Τόσο η αύξηση των διοδίων όσο και η ανάγκη κάποιων οδηγών βυτιοφόρων, ή και μεγάλων φορτίων που ενδεχομένως είναι υπέρβαροι, να επιλέγουν την εθνική οδό Ελευσίνας-Θήβας δημιουργεί πράγματι τεράστια προβλήματα στην πόλη σε σημείο ώστε όλοι οι φορείς να συνέρχονται ειδικά για την οδό Μακαρίου που είναι στην πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή, την περιοχή του Πυρίου του λεγομένου που πράγματι επί χρόνια δέχεται μεγάλο όγκο οχημάτων και κυρίως βαρέως τύπου όπως νταλίκες, ρυμουλκά με επικαθήμενα, με ρυμουλκούμενα και ούτω καθεξής.
Αυτά όλα τα οχήματα έρχονται από την Πελοπόννησο και κατευθύνονται προς τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή, υπάρχει όλη αυτή η κυκλοφοριακή υπέρβαση η οποία γίνεται μέσα από την πόλη σε αστικούς δρόμους. Όπως αντιλαμβάνεστε είναι ένα έργο προτεραιοτήτων που κακώς βέβαια καθυστέρησε 14 χρόνια.
Απ’ ό,τι διαπιστώνετε -και φαίνεται και από την τοποθέτησή σας και χαίρομαι γι’ αυτό- λίγα πρέπει να γίνουν ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να ενταχθεί το έργο και να αρχίσει πλέον να υλοποιείται. Και χαίρομαι γιατί πράγματι συνδέετε την ανατολική παράκαμψη της Θήβας με το μεγάλο έργο αυτό, που περιμένει ο κόσμος όλος της επαρχίας Θήβας και όλου του νομού Βοιωτίας, που είναι η σύνδεση Ελευσίνας με Υλίκη και ετέρωθεν, ώστε να κατευθύνεται δηλαδή προς τη Δυτική Στερεά Ελλάδα.
Είναι έργα πνοής που πιστεύω ότι, σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές που η χώρα μας διέρχεται, δείχνουν στους κατοίκους ότι η πολιτεία είναι εδώ, το κοινωνικό κράτος είναι εδώ και μεριμνά για την προστασία των πολιτών.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Τα πράγματα είναι τόσο σαφή και καθαρά. Δεν έχω να προσθέσω πολλά περισσότερα. Απλώς να δώσω έμφαση ακόμα περισσότερο στα συγκοινωνιακά, κυκλοφοριακά αλλά και περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής λόγω ακριβώς και της άναρχης μετεγκατάστασης μεταποιητικών μονάδων από την Αττική τα προηγούμενα χρόνια στην περιοχή της Βοιωτίας. Γι’ αυτό ακριβώς είναι ζωτικής ανάγκης και η δική μας δέσμευση και η απόλυτη προτεραιότητα στα έργα αυτά είναι σαφής. Με την συνεργασία των συναδέλφων, των τοπικών φορέων, της περιφέρειας είμαι βέβαιος πως πολύ γρήγορα θα έχουμε πρακτικές εξελίξεις σ’ αυτά που έχουμε σχεδιάσει, σ’ αυτά που μελετώνται και σ’ αυτά που προετοιμάζονται.
Θέλω λοιπόν, να τονίσω ότι παρ’ ότι δεν υπήρξαν δεσμεύσεις και χρηματοδοτήσεις για την ολοκλήρωση των μελετών από την προηγούμενη Κυβέρνηση, παρ’ ότι δεν υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι από την κατανομή του ΕΣΠΑ -όπως έγινε από την απελθούσα Κυβέρνηση για την ανατολική παράκαμψη των Θηβών- έχουμε πει και έχουμε τονίσει ότι τα χρήματα αυτά θα βρεθούν σε συνεργασία και με την περιφέρεια. Είναι ένα έργο περίπου 15 εκατομμυρίων συν τις απαλλοτριώσεις. Το έργο αυτό μέσα στο τέλος του 2011, αρχές του 2012 που είναι και το πιο λογικό -γιατί χρειάζεται και επικαιροποίηση μελέτης επειδή είχε ανατεθεί με τον 716- θα δημοπρατηθεί και θα κατασκευαστεί.
Όσον αφορά στον οδικό άξονα των 50 χιλιομέτρων με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, προστατευτικό διάζωμα στη μέση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, δεν θα περνά μέσα από οικισμούς, θα προστατεύει το περιβάλλον και θα βοηθά τόσο τη Βοιωτία για την ανάπτυξή της αλλά και τη λύση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και την οδική ασφάλεια στην περιοχή. Επίσης θα αποσυμφορήσει πάρα πολύ την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, το κομμάτι αυτό του ΠΑΘΕ που επιβαρύνεται τόσο πολύ τις τελευταίες δεκαετίες λόγω ακριβώς των πολλών ροών.
Επίσης, θα λύσει και τα θέματα οδικής ασφάλειας, που σωστά τονίσατε, γιατί αρκετά φορτηγά, ελληνικά και ξένα υπερφορτωμένα, χρησιμοποιούν την παλιά Εθνική Οδό και καταπονούν το δίκτυο αυτό και βεβαίως δημιουργούν και πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και προβλήματα οδικής ασφάλειας στην περιοχή.
Νομίζω ότι αυτός ο σχεδιασμός είναι ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Και θα δώσει οριστικές λύσεις στα προβλήματα της περιοχής. Ακόμα περισσότερο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της.
Έχουν εκπονηθεί ήδη γεωτεχνικές μελέτες. Εκκρεμούν οι υδραυλικές μελέτες. Το έργο τελεί υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της περιφέρειας. Είναι ένα έργο 5 χιλιομέτρων. Μέχρι τώρα μελετώνται τα 3,5 χιλιόμετρα, γιατί φθάνουμε στον ανισόπεδο κόμβο με τον ΟΣΕ.
Είναι, λοιπόν, ένα έργο που έχει προχωρήσει αρκετά και κάποια στιγμή θα πρέπει να υλοποιηθεί, να ενταχθεί, να ολοκληρωθούν και να εγκριθούν οι μελέτες του και το έργο να υλοποιηθεί μπαίνοντας στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, προκειμένου επιτέλους να ανακουφιστεί η πόλη των Θηβών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την κα Τσόνογλου.
Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Τα πράγματα είναι όπως τα λέει η κυρία συνάδελφος. Τα γνωρίζει καλά. Είχα και εγώ την ευκαιρία, σε επανειλημμένες συναντήσεις και μαζί της και με τους άλλους συναδέλφους και με τον περιφερειάρχη και πρώην νομάρχη τον κ. Περγαντά, να τα συζητήσουμε.
Είναι αδιανόητο να έχει ανατεθεί μία μελέτη το 1997 και ακόμη να μην έχει ολοκληρωθεί. Αυτό δείχνει ότι δεν υπήρχε ολοκληρωμένος προγραμματισμός και δεν είχε συνέχεια -αν υπήρχε- για την ολοκλήρωση της μελέτης και φυσικά, την ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Όπως διαπίστωσα και στην πρόσφατη επίσκεψή μου στον οικισμό Σαράντη, λόγω των προβλημάτων από τον αγωγό του Μόρνου, πράγματι το πρόβλημα στη Θήβα είναι πολύ έντονο και οξυμένο και πρέπει να δοθούν λύσεις.
Η μία λύση είναι η ανατολική παράκαμψη, δηλαδή το έργο των 3,7 χιλιομέτρων, όπως ανέφερε η κυρία συνάδελφος. Γι’ αυτό το έργο πρέπει να της πω ότι δώσαμε την αναγκαία χρηματοδότηση, ζητήσαμε την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της μελέτης και αυτή τη στιγμή οι υπηρεσίες μας και το μελετητικό γραφείο δεσμεύονται ότι το Σεπτέμβριο θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, θα έχει επικαιροποιηθεί και στο σύνολό της η μελέτη, γιατί έχει ανατεθεί –όπως αναφέρθηκε- το 1997, με τον παλιό νόμο περί ανάθεσης μελετών, το ν. 716 και με βάση τη νέα Κοινοτική Οδηγία που ενσωματώθηκε στο Εθνικό Δίκαιο, χρειάζεται επικαιροποίηση.
Όλα αυτά μπορούν μέχρι το φθινόπωρο να ολοκληρωθούν και στη συνέχεια να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και πιστεύουμε ότι θα βρεθούν οι πόροι για να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, γιατί το έργο είναι απολύτως αναγκαίο. Έχουμε ζητήσει και πρόσθετη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών ενός τεχνικού που ήταν εκτός της αρχικής ανάθεσης, ούτως ώστε να είμαστε απολύτως έτοιμοι και το έργο να δημοπρατηθεί ολοκληρωμένο.
Θα ήθελα να τονίσω ακόμη πως σε κάθε περίπτωση τέλος του 2011, αρχές του 2012 μπορεί να δημοπρατηθεί αυτό το έργο. Θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τις προσπάθειες να ολοκληρωθούν οι μελέτες για να δημοπρατηθεί το έργο.
Θα ήθελα να προσθέσω ακόμη, σ' αυτό που ανέπτυξε η κυρία συνάδελφος, ότι το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο, γιατί έχουμε την παλιά Εθνική Οδό με πολλά προβλήματα από την Ελευσίνα, Θήβα, Υλίκη που βγαίνει στον ΠΑΘΕ, στον κεντρικό ανατολικό άξονα της χώρας.
Για την ανατροπή αυτών των δεδομένων και για τις οριστικές λύσεις πρόθεσή μας είναι και προετοιμαζόμαστε –ήδη ετοιμάζουμε τα τεύχη για να προχωρήσουμε στο διαγωνισμό- για την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου από την Ελευσίνα, παράλληλα προς την παλιά Εθνική Οδό. Σε πολύ λίγα σημεία θα συμπίπτει. Θα περνάει έξω από τους οικισμούς. Υπάρχει μέριμνα για μεγάλη περιβαλλοντική προστασία. Οι προβλέψεις προϋπολογισμού είναι περίπου στα 450 εκατομμυρίων ευρώ και το συνολικό του μήκος θα είναι 50 χιλιόμετρα. Φυσικά θα δημοπρατηθεί με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης.
Νομίζω ότι η κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού μαζί με την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα όχι απλώς θα δώσει λύση στα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντολογικά προβλήματα της πόλης των Θηβών και της ευρύτερης περιοχής, που είναι μια περιοχή στην οποία έχουν εγκατασταθεί πάρα πολλές μεταποιητικές μονάδες από την Αττική, αλλά θα βοηθήσει πάρα πολύ και στην ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΥΛΛΙΩΤΗ-ΤΣΟΝΟΓΛΟΥ: Χαίρομαι, κύριε Υπουργέ μου που αποτελεί μέρος των προτεραιοτήτων σας. Χαίρομαι που διαπιστώνετε ότι πρόκειται για ένα σχεδόν ώριμο έργο.
Τόσο η αύξηση των διοδίων όσο και η ανάγκη κάποιων οδηγών βυτιοφόρων, ή και μεγάλων φορτίων που ενδεχομένως είναι υπέρβαροι, να επιλέγουν την εθνική οδό Ελευσίνας-Θήβας δημιουργεί πράγματι τεράστια προβλήματα στην πόλη σε σημείο ώστε όλοι οι φορείς να συνέρχονται ειδικά για την οδό Μακαρίου που είναι στην πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή, την περιοχή του Πυρίου του λεγομένου που πράγματι επί χρόνια δέχεται μεγάλο όγκο οχημάτων και κυρίως βαρέως τύπου όπως νταλίκες, ρυμουλκά με επικαθήμενα, με ρυμουλκούμενα και ούτω καθεξής.
Αυτά όλα τα οχήματα έρχονται από την Πελοπόννησο και κατευθύνονται προς τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή, υπάρχει όλη αυτή η κυκλοφοριακή υπέρβαση η οποία γίνεται μέσα από την πόλη σε αστικούς δρόμους. Όπως αντιλαμβάνεστε είναι ένα έργο προτεραιοτήτων που κακώς βέβαια καθυστέρησε 14 χρόνια.
Απ’ ό,τι διαπιστώνετε -και φαίνεται και από την τοποθέτησή σας και χαίρομαι γι’ αυτό- λίγα πρέπει να γίνουν ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να ενταχθεί το έργο και να αρχίσει πλέον να υλοποιείται. Και χαίρομαι γιατί πράγματι συνδέετε την ανατολική παράκαμψη της Θήβας με το μεγάλο έργο αυτό, που περιμένει ο κόσμος όλος της επαρχίας Θήβας και όλου του νομού Βοιωτίας, που είναι η σύνδεση Ελευσίνας με Υλίκη και ετέρωθεν, ώστε να κατευθύνεται δηλαδή προς τη Δυτική Στερεά Ελλάδα.
Είναι έργα πνοής που πιστεύω ότι, σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές που η χώρα μας διέρχεται, δείχνουν στους κατοίκους ότι η πολιτεία είναι εδώ, το κοινωνικό κράτος είναι εδώ και μεριμνά για την προστασία των πολιτών.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Τα πράγματα είναι τόσο σαφή και καθαρά. Δεν έχω να προσθέσω πολλά περισσότερα. Απλώς να δώσω έμφαση ακόμα περισσότερο στα συγκοινωνιακά, κυκλοφοριακά αλλά και περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής λόγω ακριβώς και της άναρχης μετεγκατάστασης μεταποιητικών μονάδων από την Αττική τα προηγούμενα χρόνια στην περιοχή της Βοιωτίας. Γι’ αυτό ακριβώς είναι ζωτικής ανάγκης και η δική μας δέσμευση και η απόλυτη προτεραιότητα στα έργα αυτά είναι σαφής. Με την συνεργασία των συναδέλφων, των τοπικών φορέων, της περιφέρειας είμαι βέβαιος πως πολύ γρήγορα θα έχουμε πρακτικές εξελίξεις σ’ αυτά που έχουμε σχεδιάσει, σ’ αυτά που μελετώνται και σ’ αυτά που προετοιμάζονται.
Θέλω λοιπόν, να τονίσω ότι παρ’ ότι δεν υπήρξαν δεσμεύσεις και χρηματοδοτήσεις για την ολοκλήρωση των μελετών από την προηγούμενη Κυβέρνηση, παρ’ ότι δεν υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι από την κατανομή του ΕΣΠΑ -όπως έγινε από την απελθούσα Κυβέρνηση για την ανατολική παράκαμψη των Θηβών- έχουμε πει και έχουμε τονίσει ότι τα χρήματα αυτά θα βρεθούν σε συνεργασία και με την περιφέρεια. Είναι ένα έργο περίπου 15 εκατομμυρίων συν τις απαλλοτριώσεις. Το έργο αυτό μέσα στο τέλος του 2011, αρχές του 2012 που είναι και το πιο λογικό -γιατί χρειάζεται και επικαιροποίηση μελέτης επειδή είχε ανατεθεί με τον 716- θα δημοπρατηθεί και θα κατασκευαστεί.
Όσον αφορά στον οδικό άξονα των 50 χιλιομέτρων με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, προστατευτικό διάζωμα στη μέση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, δεν θα περνά μέσα από οικισμούς, θα προστατεύει το περιβάλλον και θα βοηθά τόσο τη Βοιωτία για την ανάπτυξή της αλλά και τη λύση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και την οδική ασφάλεια στην περιοχή. Επίσης θα αποσυμφορήσει πάρα πολύ την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, το κομμάτι αυτό του ΠΑΘΕ που επιβαρύνεται τόσο πολύ τις τελευταίες δεκαετίες λόγω ακριβώς των πολλών ροών.
Επίσης, θα λύσει και τα θέματα οδικής ασφάλειας, που σωστά τονίσατε, γιατί αρκετά φορτηγά, ελληνικά και ξένα υπερφορτωμένα, χρησιμοποιούν την παλιά Εθνική Οδό και καταπονούν το δίκτυο αυτό και βεβαίως δημιουργούν και πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και προβλήματα οδικής ασφάλειας στην περιοχή.
Νομίζω ότι αυτός ο σχεδιασμός είναι ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Και θα δώσει οριστικές λύσεις στα προβλήματα της περιοχής. Ακόμα περισσότερο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της.