Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Ολόκληρη η απάντηση Μαγκριώτη για το Σαράντι

Η ΕΥΔΑΠ για να εξασφαλίσει την αδιάλειπτη παροχή νερού στο πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας, ταυτόχρονα με την διακοπή της παροχής από το Μόρνο έθεσε σε λειτουργία το σύστημα εναλλακτικής τροφοδότησης του από τους ταμιευτήρες της Υλίκης και του Μαραθώνα.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συγκάλεσε σύσκεψη στο Υπουργείο με τη Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ και τεχνικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, όπου εξετάστηκαν όλα τα δεδομένα για την έγκαιρη και αποτελεσματική αποκατάσταση του αγωγού, καθώς και για το θέμα της αποζημίωσης των πληγέντων στην κατακλυσθείσα από τα νερά περιοχή.
Επισκέφτηκα το σημείο που κατέρρευσε τμήμα του καναλιού καθώς και το Σαράντι, την ίδια μέρα που προκλήθηκε το πρόβλημα και συζήτησα με τους τοπικούς φορείς και τους κατοίκους, παρουσία των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ του νομού, του Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη Βοιωτίας και του Δημάρχου. Επίσης, στελέχη της Διοίκησης της ΕΥΔΑΠ ήταν εκεί και η εταιρία κινητοποιήθηκε άμεσα τόσο για την αποκατάσταση του προβλήματος όσο και για τη εκτίμηση της έκτασης της ζημιάς.
Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διενεργεί τη δική του έρευνα σε συνεργασία με το ΤΕΕ και εμπειρογνώμονες του ΕΜΠ. Αυτό, γιατί τα θέματα ασφάλειας των πολιτών είναι στις απόλυτες προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με την ΕΥΔΑΠ, η κατολίσθηση προκλήθηκε λόγω βροχοπτώσεων. Η αιτιολόγηση του συμβάντος, όπως προκύπτει και από σχετικές πραγματογνωμοσύνες ειδικών που όρισε η ΕΥΔΑΠ, οφείλεται σε ανωτέρα βία ήτοι πτώση βράχου που έθραυσε το κανάλι από σκυρόδεμα και η οποία αποσταθεροποίησε τα εδαφικά πρανή προκαλώντας την κατακρήμνιση του υδραγωγείου. Είχαμε δηλαδή ταχεία εξέλιξη του φαινομένου
Για την προσωρινή αποκατάσταση της ζημιάς τα συνεργεία της ΕΥΔΑΠ ξεκίνησαν άμεσα τις εργασίες.
Τοποθετήθηκε στη θέση του κατεστραμμένου ανοιχτού αγωγού κλειστός μεταλλικός αγωγός διαμέτρου 2m, που εκτείνεται σε συνολικό μήκος 150 μέτρων. Ταυτόχρονα ξεκίνησαν εργασίες για την τοποθέτηση - στο ίδιο σημείο– ενός ακόμα αγωγού, με τη λειτουργία του οποίου, σε 10 ημέρες περίπου, θα εξασφαλισθεί η μεταφορά επαρκούς ποσότητας νερού από τον ταμιευτήρα του Μόρνου για την τροφοδότηση της πρωτεύουσας, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του οριστικού έργου.
Η παροχή νερού από τον ταμιευτήρα του Μόρνου προς τις μονάδες επεξεργασίας (διυλιστήρια) της Εταιρείας μέσω του προσωρινού αγωγού ξεκίνησε στις 6 Απριλίου.
Επίσης, η ΕΥΔΑΠ βοήθησε στην αποκατάσταση της υδροδότησης του δημοτικού δικτύου της περιοχής και θα προχωρήσει και στην αποκατάσταση του πληγέντος περιβάλλοντος του καναλιού (αποκατάσταση πρανών, οδοποιίας, λήψη μέτρων ασφαλείας για την αποφυγή κινδύνων από ενδεχόμενη πτώση βράχων κλπ) ».
Όσον αφορά στην αποζημίωση των πληγέντων κατοίκων ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Τόσο το Υπουργείο όσο και η ΕΥΔΑΠ δεσμευτήκαμε για την απόλυτη κάλυψη των ζημιών σε κτήρια και επαγγελματικούς χώρους. Παράλληλα, ο ΕΛΓΑ διενεργεί τις δικές του αυτοψίες για την εκτίμηση των ζημιών που προκλήθηκαν στις καλλιέργειες.
Οι μηχανικοί της ΥΑΣ που διενήργησαν τις αυτοψίες για τη διαπίστωση των ζημιών σε κτίρια στις περιοχές που πλημμύρισαν.
Το ύψος των αποζημιώσεων, για τις επιχειρήσεις και τις οικίες του οικισμού Σαράντι, ανέρχεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις ανεξάρτητου πραγματογνώμονα που όρισε η ΕΥΔΑΠ, στο ύψος των 370χιλ. ευρώ.
Επίσης, η ΕΥΔΑΠ δεσμεύθηκε ότι θα καλύψει επιπλέον ανάγκες χρηματοδότησης, αν κάτι τέτοιο προκύψει στην πορεία της αποκατάστασης».
Στη δευτερολογία του ο Υφυπουργός σημείωσε:
«Η αποκατάσταση των ζημιών και η αποζημίωση των κατοίκων θα είναι πλήρης. Το Σαράντι, μια πανέμορφη περιοχή, θα είναι έτοιμο για να υποδεχθεί τους επισκέπτες για την τουριστική περίοδο.
Όσον αφορά στην οριστική αποκατάσταση του αγωγού, η ΕΥΔΑΠ προχωρεί στην εξέταση τεχνικών λύσεων για την επιλογή της βέλτιστης λύσης, με σκοπό στη συνέχεια την κατασκευή ενός νέου και παράλληλα μόνιμου έργου, μέχρι το τέλος του 2011.
Τέλος, θέλω να αναφερθώ στο master plan για την βελτίωση και συμπλήρωση όλων των υποδομών της ΕΥΔΑΠ, ύψους 400εκ. ευρώ, που είχε εκπονήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πριν το 2004. Ωστόσο, στα πεντέμισι χρόνια της διακυβέρνησης της ΝΔ, το master plαn δεν προχώρησε καθόλου. Εμείς δεσμευόμαστε να επικαιροποιήσουμε το σχέδιο και να υλοποιήσουμε τα απαραίτητα έργα».