Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Ομιλία Βάσως Τσόνογλου στη Βουλή


Ακολούθως η THYSSEN KRUPP MARINE SYSTEMS αποκτά το σύνολο των μετοχών της HDW και των ναυπηγείων και η FERROSTER αναλαμβάνει την υλοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, πλην η σύμβασή της καταγγέλλεται από την HDW.

Το 2006, χρονολογία παραδόσεως του υποβρυχίου «Παπανικολής», προβάλλονται αντιρρήσεις παραλαβής του λόγω τεχνικής ανεπάρκειας και προβλημάτων ευστάθειας του υποβρυχίου . Πλην ούτε η σύμβαση αυτού καταγγέλθηκε, ούτε εγένετο αποδοχή του υποβρυχίου και σταματά οποιαδήποτε διαδικασία έως το 2008. Ωστόσο οι πληρωμές, συνεχίζονται με την πάροδο του χρόνου δυσφημείται το υποβρύχιο και απαξιώνεται ως εμπορεύσιμο είδος, με εντεύθεν συνέπεια και να ξοδεύονται αλόγιστα χρήματα του Δημοσίου και να κατρακυλά η αξία και η φήμη του εν λόγω περιουσιακού στοιχείου, ενώ η τότε κυβέρνηση άπραγη αδιαφορεί για τις επιζήμιες συνέπειες, μεταξύ των οποίων η υπερημερία στην οποία περιήλθε το Δημόσιο!!! Παραμονές εκλογών του 2009 η HDW καταγγέλλει τις συμβάσεις των εργαζομένων και προσφεύγει σε διεθνή δικαστήρια για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων της, απειλούσα ότι θα προβεί σε δήλωση αναστολής των εργασιών της.

Προ του άμεσου κινδύνου απολύτου ματαίωσης των συμφωνηθέντων, το φθινόπωρο του 2009 το ΠΑΣΟΚ, αναλαμβάνει την διακυβέρνηση της χώρας και αποδεικνύοντας έμπρακτα τη άμεση αντίδραση των υγιών και διαφανών αντανακλαστικών της επιδίδεται σε έναν σκληρό και επίπονο αγώνα δρόμου διαπραγματεύσεων, διαβουλεύσεων και συμφωνιών μορφοποιώντας διόδους διαφυγής των κινδύνων με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «μπροστάρισσα» στην εξεύρεση του νομικού θεσμικού πλαισίου, που θα διασώσει το κύρος και το εθνικό συμφέρον, θ’ αποτρέψει κάθε αρνητική εξέλιξη τόσο στην περιουσία του ελληνικού δημοσίου, όσο και στις θέσεις εργασίας και θα εξεύρει νέους υποψήφιους αξιόπιστους αντισυμβαλλόμενους για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της THUSSEN KRUPP MARINES SYSTEM.

Έτσι φθάνουμε στις προγραμματικές συμφωνίες πλαίσιο του Μαρτίου 2010, με την ABU DHABI MAR υποψήφια αγοράστρια του 75% των μετοχών της THUSSEN στην Γερμανία, ενώ το 25% παραμένει στην HDW, που παραμένει μέτοχος μειοψηφίας και υποκατασκευάστριας των δύο συμβάσεων.

Η επιτυχία αυτού του σημαντικού για την χώρα μας διακανονισμού έγινε με απόλυτη διαφάνεια, όπως αβίαστα διαβεβαιώθηκε και από τους εκπροσώπους των δύο ομίλων στην διαρκή επιτροπή της Βουλής και έχει καθαρή στόχευση το εθνικό συμφέρον, το οποίο ποικιλότροπα εξυπηρετεί καθ’ όσον δια την υπό ψήφιση εγκριτικών συμβάσεων:

1) αποφεύγεται η πώληση αντί ευτελούς τμήματος του υποβρυχίου «Παπανικολής»

2) αποφεύγεται η καταγγελία των συμβάσεων εργασίας των 1300 περίπου εργαζομένων στα Ναυπηγεία εξασφαλίζοντας τους μισθολογικά και ασφαλιστικά

3) συμφωνείται η μερική τροποποίηση των αρχικών συμβάσεων με ρεαλισμό, ώστε αντί του εκσυγχρονισμού των τριών υποβρυχίων τύπου 209,

αα) να κατασκευαστούν εξαρχής δύο νέα υποβρύχια, τύπου 214, σύμφωνα με νέες αναλυτικές σύγχρονες προδιαγραφές και με ελάχιστες σχετικώς επιβαρύνσεις, ββ) να αρχίσουν οι εν πλώ δοκιμές του εκσυγχρονισμένου πλέον υποβρυχίου, τύπου 209 «ΩΚΕΑΝΟΣ».

4) εως 30/09/2010 τοποθετείται νέα διοίκηση, με σκοπό την επαναλειτουργία των ναυπηγείων προς υλοποίηση των συμπεφωνημένων, την πληρωμή των οφειλομένων και δεδουλευμένων επί διετία σχεδόν αποδοχών των εργαζομένων και των μέχρι τούδε δαπανών και οφειλών προς τρίτους

5) ετέρα επωφελής συνέπεια ότι δεν απωλέσθηκε το ήδη καταβληθέν τίμημα των 2 δις περίπου ευρώ που έχει ήδη καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιου από το 2000 έως το 2008, καθ’ όσον τούτο συμψηφίζεται προς τα εκ νέου συμφωνηθέντα

6) ότι το Ελληνικό Δημόσιο ασκεί τόσο το δικαίωμα ελέγχου μελλοντικής τυχόν μεταβίβασης οποιουδήποτε ποσοστού του κεφαλαίου των άνω εταιρειών για όσο χρόνιο εξακολουθούν να διαρκούν οι κατασκευλες, να διατυπώνει αντιρρήσεις και ν’ ασκεί veto προς τις αποφάσεις των ΔΣ, όταν προσβάλλεται το εθνικό συμφέρον, η άμυνα και η εθνική μας ασφάλεια.

Με την προωθούμενη ψήφιση το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα μεταβίβασης του υποβρυχίου «Παπανικολή», οι δοκιμές του οποίου το 2008 επιβεβαίωσαν την τεχνική του επάρκεια, σε τιμή ανάλογη της ελεύθερης εμπορικής του αξίας και προφανώς ανώτερης αυτής που θα επιτυγχάνετο στο παρελθόν, με αντίστοιχη αξιοποίηση του τιμήματος στον προϋπολογισμό των νέων υποβρυχίων, τύπου 214.

Ήδη τα σχετικά σχέδια συμβάσεων και των παραρτημάτων τους απεστάλησαν για έλεγχο της νομιμότητάς τους που απεφάνθηκε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Είναι ιστορική η σημερινή συνεδρίαση και όλοι καλούμεθα να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.

Καλούμεθα να στηρίξουμε συμφωνίες – πλαίσιο που επουλώνουν τα λάθη, τις ατέλειες και τις παραλείψεις του παρελθόντος, που καταργούν τις αμαρτωλές και σπανίως υλοποιηθείσες συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων, που εξαγγέλλουν εγγυήσεις με λεπτομερή και ενδελεχή έλεγχο της υλοποίησής τους από την Βουλή των Ελλήνων, που διασφαλίζουν το τίμημα των 2,038 δις περίπου. Ευρώ που έχουμε ήδη καταβάλλει, που βάζουν τέλος στον φαύλο κύκλο της αδιαφάνειας, της ολιγωρίας και της έλλειψης λογοδοσίας.

Οι προς ψήφιση συμβάσεις είναι συμφέρουσες και επωφελείς.

Η σπουδαιότητα της σημερινής ψηφοφορίας απαιτεί ευρεία συναίνεση, μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες και αντεγκλήσεις, γι’ αυτό με την ευχή να δοθεί σύντομα λύση για τους 160 εργαζόμενους στο τραχαίο υλικό και να υπερπηδηθούν τα εμπόδια σας καλώ να υπερψηφίσετε και να επικυρώσετε τις προτεινόμενες συμβάσεις που αφορούν το μέλλον των Ελληνικών Ναυπηγείων και τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού μας.