Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις», με τη συμμετοχή της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου, της Υφυπουργού κ. Έφη Χριστοφιλοπούλου καθώς και του Γενικού Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Ευστάθιος Μπάκας, στην τοποθέτησή της η βουλευτής Βοιωτίας Αριάδνη Αγάτσα, μεταξύ άλλων, επισήμανε:
«Κυρίες Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το διδάσκω αεί διδασκόμενος και διδασκομένη είναι δική μας έκφραση και οφείλουμε, να την υπερασπιστούμε για λόγους ουσίας και όχι τύπων.
Το νομοσχέδιο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εξέλιξη. Η ζωή, η γνώση εξελίσσεται, τα δεδομένα αλλάζουν και μάλιστα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Και η έρευνα επίσης προχωράει. Οι άνθρωποι θέλουν, να εξελίσσονται, είτε στην επιστήμη τους, είτε κάνοντας κάποια άλλη στροφή, έχοντας κάποια στόχευση, για να βοηθήσουν την εργασία τους και τη δουλειά τους, είτε για να μάθουν κάτι καινούργιο.
Προσωπικά, θέλω να σας πω, ότι γνωρίζω αρκετούς τέτοιους συμπολίτες μας και μάλιστα παρατηρήσαμε με πολλή μεγάλη χαρά και δέος συμπολίτες μας, άνω των 40 ετών με δίψα για γνώση, να λαμβάνουν μέρος στις Πανελλήνιες εξετάσεις και να επιτυγχάνουν, έχοντας και το βάρος της οικογένειας τους, αλλά και της εργασίας τους.
Η γνώση σε κάθε ηλικία προσφέρει εγρήγορση, πιο δυνατή και σύγχρονη σκέψη. Ο πολίτης είναι πιο έτοιμος, να προσφέρει στην κοινωνία, να συμμετέχει, έχοντας υπόψη του τη σύγχρονη γνώση κα επιπλέον, θέλω να τονίσω, ότι μέσα από τη σύγχρονη γνώση ο πολίτης μπορεί, να σταθεί πιο κοντά στο παιδί του, είτε είναι μαθητής, είτε είναι φοιτητής, καθώς και ο ίδιος εξελίσσεται μαζί με αυτό.
Είχα την τιμή, να βρεθώ στην Φινλανδία και να εντρυφήσουμε με συναδέλφους το εκπαιδευτικό σύστημα, όπου εκεί πραγματικά δίνεται μεγάλη σημασία στη Δια Βίου Εκπαίδευση, τα αποτελέσματα της οποίας είναι πάρα πολύ σημαντικά. Βέβαια, σε ένα κράτος με άλλες δομές, που έχει ξεκινήσει με πολύ πιο σταθερά βήματα χρόνια πριν.
Ωστόσο βλέπουμε, ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό και σε πολύ σωστή κατεύθυνση η προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο Παιδείας και μάλιστα δίνοντας αρμοδιότητες σε Δήμους και σε Περιφέρειες, όπως συναντήσαμε στο φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης, να δίδονται οι αρμοδιότητες αυτές και να είναι πετυχημένες.
Πραγματικά, με το σύστημα αυτό θα δοθούν κίνητρα στην Περιφέρεια, η οποία σε πολλές περιοχές είναι ξεχασμένη.
Κάνοντας καλόπιστη κριτική, θα ήθελα, να εκφράσω την απορία μου για τους Βουλευτές της Αντιπολίτευσης. Πως μπορούν, δηλαδή, σε ένα τέτοιο νομοσχέδιο με κεντρική ιδέα τη γνώση σε όλες τις ηλικίες, να το καταψηφίζουν. Θα μπορούσαν οι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης, να εκφράσουν κάποιες ενστάσεις ή κάποιες ενδεχομένως διαφωνίες σε κάποια ζητήματα, όπως το πώς θα εφαρμοστεί, η σε ζητήματα πρακτικής, ή τακτικής. Μου είναι όμως αδύνατο, να δεχθώ, πως είναι δυνατόν, να αντιτίθενται με την κεντρική ιδέα του νομοσχεδίου, που είναι η Δια
Βίου Μάθηση. Το διδάσκω αεί διδασκόμενος, δηλαδή, που ανέφερα στην αρχή και έχει ακουστεί πολλές φορές σε αυτήν την αίθουσα.
Θεωρώ, ότι έστω και τώρα, έστω και στην πορεία αυτής της Κοινοβουλευτικής διαδικασίας μπορούν, να αλλάξουν άποψη, γιατί η κατεύθυνσή τους είναι λάθος. Δεν το λέμε μόνο εμείς, μπορούν, να ρωτήσουν την ίδια την κοινωνία, η οποία θα τους απαντήσει, για το πως βλέπει το νομοσχέδιο αυτό και τους καλώ μαζί με εμάς, να ψηφίσουν το παρόν νομοσχέδιο.»
«Κυρίες Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το διδάσκω αεί διδασκόμενος και διδασκομένη είναι δική μας έκφραση και οφείλουμε, να την υπερασπιστούμε για λόγους ουσίας και όχι τύπων.
Το νομοσχέδιο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εξέλιξη. Η ζωή, η γνώση εξελίσσεται, τα δεδομένα αλλάζουν και μάλιστα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Και η έρευνα επίσης προχωράει. Οι άνθρωποι θέλουν, να εξελίσσονται, είτε στην επιστήμη τους, είτε κάνοντας κάποια άλλη στροφή, έχοντας κάποια στόχευση, για να βοηθήσουν την εργασία τους και τη δουλειά τους, είτε για να μάθουν κάτι καινούργιο.
Προσωπικά, θέλω να σας πω, ότι γνωρίζω αρκετούς τέτοιους συμπολίτες μας και μάλιστα παρατηρήσαμε με πολλή μεγάλη χαρά και δέος συμπολίτες μας, άνω των 40 ετών με δίψα για γνώση, να λαμβάνουν μέρος στις Πανελλήνιες εξετάσεις και να επιτυγχάνουν, έχοντας και το βάρος της οικογένειας τους, αλλά και της εργασίας τους.
Η γνώση σε κάθε ηλικία προσφέρει εγρήγορση, πιο δυνατή και σύγχρονη σκέψη. Ο πολίτης είναι πιο έτοιμος, να προσφέρει στην κοινωνία, να συμμετέχει, έχοντας υπόψη του τη σύγχρονη γνώση κα επιπλέον, θέλω να τονίσω, ότι μέσα από τη σύγχρονη γνώση ο πολίτης μπορεί, να σταθεί πιο κοντά στο παιδί του, είτε είναι μαθητής, είτε είναι φοιτητής, καθώς και ο ίδιος εξελίσσεται μαζί με αυτό.
Είχα την τιμή, να βρεθώ στην Φινλανδία και να εντρυφήσουμε με συναδέλφους το εκπαιδευτικό σύστημα, όπου εκεί πραγματικά δίνεται μεγάλη σημασία στη Δια Βίου Εκπαίδευση, τα αποτελέσματα της οποίας είναι πάρα πολύ σημαντικά. Βέβαια, σε ένα κράτος με άλλες δομές, που έχει ξεκινήσει με πολύ πιο σταθερά βήματα χρόνια πριν.
Ωστόσο βλέπουμε, ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό και σε πολύ σωστή κατεύθυνση η προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο Παιδείας και μάλιστα δίνοντας αρμοδιότητες σε Δήμους και σε Περιφέρειες, όπως συναντήσαμε στο φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης, να δίδονται οι αρμοδιότητες αυτές και να είναι πετυχημένες.
Πραγματικά, με το σύστημα αυτό θα δοθούν κίνητρα στην Περιφέρεια, η οποία σε πολλές περιοχές είναι ξεχασμένη.
Κάνοντας καλόπιστη κριτική, θα ήθελα, να εκφράσω την απορία μου για τους Βουλευτές της Αντιπολίτευσης. Πως μπορούν, δηλαδή, σε ένα τέτοιο νομοσχέδιο με κεντρική ιδέα τη γνώση σε όλες τις ηλικίες, να το καταψηφίζουν. Θα μπορούσαν οι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης, να εκφράσουν κάποιες ενστάσεις ή κάποιες ενδεχομένως διαφωνίες σε κάποια ζητήματα, όπως το πώς θα εφαρμοστεί, η σε ζητήματα πρακτικής, ή τακτικής. Μου είναι όμως αδύνατο, να δεχθώ, πως είναι δυνατόν, να αντιτίθενται με την κεντρική ιδέα του νομοσχεδίου, που είναι η Δια
Βίου Μάθηση. Το διδάσκω αεί διδασκόμενος, δηλαδή, που ανέφερα στην αρχή και έχει ακουστεί πολλές φορές σε αυτήν την αίθουσα.
Θεωρώ, ότι έστω και τώρα, έστω και στην πορεία αυτής της Κοινοβουλευτικής διαδικασίας μπορούν, να αλλάξουν άποψη, γιατί η κατεύθυνσή τους είναι λάθος. Δεν το λέμε μόνο εμείς, μπορούν, να ρωτήσουν την ίδια την κοινωνία, η οποία θα τους απαντήσει, για το πως βλέπει το νομοσχέδιο αυτό και τους καλώ μαζί με εμάς, να ψηφίσουν το παρόν νομοσχέδιο.»
Το Πολιτικό Γραφείο Αριάδνης Αγάτσα