Οι ραδιοφωνικές, τηλεοπτικές και εκδοτικές επιχειρήσεις πρέπει να είναι καταχωρημένες στο Μητρώο του Τμήματος Διαφάνειας του Ε.Σ.Ρ. Στα πλαίσια των επιμέρους ποσοστών συμμετοχής των μέσων ενημέρωσης, η επιλογή του συγκεκριμένου μέσου στο οποίο ανατίθεται η καταχώριση γίνεται μετά από συνεκτίμηση των παρακάτω στοιχείων:
Α) του κόστους της μετάδοσης,
Β) της απήχησης του μέσου ενημέρωσης στο ευρύ κοινό, όπως αυτή συνεπάγεται από το ύψος των ποσοστών τηλεθέασης / ακροαματικότητας που συγκεντρώνει ο σταθμός κατά το τελευταίο δίμηνο πριν από τη μετάδοση του διαφημιστικού μηνύματος,
Γ) της απήχησης του μέσου ενημέρωσης σε συγκεκριμένες κατηγορίες του κοινού εφ’ όσον πρόκειται για προβολή δραστηριοτήτων εξειδικευμένου χαρακτήρα.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 4 του Π.Δ 261/1997: «Κάθε δίμηνο οι ενδιαφερόμενες τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές επιχειρήσεις υποβάλλουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων τις πλήρεις καταστάσεις των ποσοστών τηλεθέασης ή ακροαματικότητας αντίστοιχα για το δίμηνο που παρήλθε, βάσει των σχετικών ρυθμίσεων που διενήργησαν εταιρείες έρευνας ραδιοτηλεοπτικής αγοράς που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του ν.2328/1995 και έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Τμήματος Ελέγχου και Διαφάνειας του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου. Οι καταστάσεις αυτές διαβιβάζονται και στα τυχόν εποπτευόμενα Δημόσια Νομικά Πρόσωπα.
Από τα παραπάνω συνάγεται, ότι η αρμοδιότητα του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης περιορίζεται στην έγκριση των ετήσιων διαφημιστικών προγραμμάτων των δημοσίων φορέων του άρθρου 4 παρ. 1 και 2 του Π.Δ 261/1997, μετά από έλεγχο νομιμότητας του περιεχομένου τους, ήτοι υπό τον όρο της τήρησης των προαναφερθέντων ποσοστών κατανομής ΜΜΕ.
Ο Υπουργός
Γιάννης Ν. Ραγκούσης
Α) του κόστους της μετάδοσης,
Β) της απήχησης του μέσου ενημέρωσης στο ευρύ κοινό, όπως αυτή συνεπάγεται από το ύψος των ποσοστών τηλεθέασης / ακροαματικότητας που συγκεντρώνει ο σταθμός κατά το τελευταίο δίμηνο πριν από τη μετάδοση του διαφημιστικού μηνύματος,
Γ) της απήχησης του μέσου ενημέρωσης σε συγκεκριμένες κατηγορίες του κοινού εφ’ όσον πρόκειται για προβολή δραστηριοτήτων εξειδικευμένου χαρακτήρα.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 4 του Π.Δ 261/1997: «Κάθε δίμηνο οι ενδιαφερόμενες τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές επιχειρήσεις υποβάλλουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων τις πλήρεις καταστάσεις των ποσοστών τηλεθέασης ή ακροαματικότητας αντίστοιχα για το δίμηνο που παρήλθε, βάσει των σχετικών ρυθμίσεων που διενήργησαν εταιρείες έρευνας ραδιοτηλεοπτικής αγοράς που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του ν.2328/1995 και έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Τμήματος Ελέγχου και Διαφάνειας του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου. Οι καταστάσεις αυτές διαβιβάζονται και στα τυχόν εποπτευόμενα Δημόσια Νομικά Πρόσωπα.
Από τα παραπάνω συνάγεται, ότι η αρμοδιότητα του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης περιορίζεται στην έγκριση των ετήσιων διαφημιστικών προγραμμάτων των δημοσίων φορέων του άρθρου 4 παρ. 1 και 2 του Π.Δ 261/1997, μετά από έλεγχο νομιμότητας του περιεχομένου τους, ήτοι υπό τον όρο της τήρησης των προαναφερθέντων ποσοστών κατανομής ΜΜΕ.
Ο Υπουργός
Γιάννης Ν. Ραγκούσης