Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Επερώτηση Μ. Γιαννάκη για τα προβλήματα του Νοσοκομείου Θήβας


Επτά περίπου μήνες της νέας κυβέρνησης δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμη οι αρμοδιότητες των Γενικών Γραμματέων του υπουργείου, ενώ η κατάσταση στα νοσοκομεία παραμένει δραματική. Διοικητές που έχουν παραιτηθεί παρέμειναν μεγάλο χρονικό διάστημα στις θέσεις τους χωρίς αρμοδιότητες, παρά μόνο για τα αναγκαία, ενώ όσοι ορίστηκαν περιμένουν την δημοσίευση της απόφασης διορισμού τους ακόμη και σήμερα.
Με εγκύκλιο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης αμέσως μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009 ανεστάλησαν όλες οι διαγωνιστικές διαδικασίες προμηθειών από τις διοικήσεις των νοσοκομείων με αποτέλεσμα οι προμήθειες να γίνονται με παρατάσεις συμβάσεων , στα όρια της νομιμότητας , και με απευθείας αναθέσεις χωρίς προηγούμενη έγκριση της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας του υπουργείου. Ενώ η σημερινή κυβέρνηση είχε δηλώσει ότι θα την καταργήσει και θα αλλάξει το σύστημα προμηθειών, χρειάστηκε να περάσουν έξι μήνες αμφισβήτησης και απαξίωσης της επιτροπής για να αποφασίζει ότι θα συνεχίσει το έργο της και με νέο διοικητικό συμβούλιο.
Αυτές οι λάθος αποφάσεις έχουν ως αποτέλεσμα από τις 4 Οκτωβρίου 2009 μέχρι και σήμερα, να σωρευτούν νέες υποχρεώσεις των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές που ξεπερνούν τα 1,2 δις ευρώ.
Την ίδια ώρα το πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης του Υπουργείου δεν φαίνεται εφικτό να επιτύχει τους στόχους του.
Καμία απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου δεν έχει δημοσιευτεί στο διαδίκτυο, όπως έχει εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός.
Παράλληλα η φαρμακευτική δαπάνη το πρώτο τρίμηνο του 2010 αυξήθηκε σε ποσοστό 12% δηλαδή κατά 220 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2010, σε σχέση με την αντίστοιχη του 2009. Οι κύριες αιτίες που οδηγηθήκαμε σε αυτήν την κατάσταση είναι το γεγονός ότι η κυβέρνηση πειραματίστηκε με τις παραμέτρους που καθορίζουν την φαρμακευτική δαπάνη , δηλαδή την τιμή των φαρμάκων, τον όγκο συνταγογράφησης και το ποσοστό αποζημίωσης, ενώ χρειάστηκαν 6 μήνες να καταλήξει στα κριτήρια καθορισμού της λίστας φαρμάκου.
Η περικοπή του ποσού των εφημεριών χωρίς να προηγηθεί καταγραφή των πραγματικών αναγκών ανά νοσοκομείο προκάλεσε έμφραγμα στα νοσηλευτικά ιδρύματα και σε επισχέσεις εργασίας από την πλευρά των ιατρών. Ένα μεγάλο ποσοστό των ασθενών καταφεύγει στις ιδιωτικές κλινικές καθώς οι διοικητές των νοσοκομείων δεν υπογράφουν υλικά, με το πρόσχημα της διαγωνιστικής διαδικασίας του Μαϊου, με αποτέλεσμα την εκτίναξη της ιδιωτικής δαπάνης.
Σημαντικά κενά και αναστολή λειτουργίας κλινικών επίσης παρατηρούνται στα δημόσια νοσοκομεία καθώς από τις 4 Οκτωβρίου 2009 με απόφαση της Υπουργού πάγωσαν όλες οι κρίσεις των ιατρών κλάδου ΕΣΥ.
Έλλειψη πολιτικής βούλησης και κυβερνητικού προσανατολισμού παρατηρείται και με την συλλογική σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και των νοσοκομειακών ιατρών. Ενώ από τον Αύγουστο του 2009 με πράξη υπουργικού συμβουλίου είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για 2000 θέσεις ιατρών στα νοσοκομεία , μέχρι σήμερα δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας και οι μόνες θέσεις που έχουν προκηρυχθεί είναι οι 750 θέσεις ειδικευμένων που αντιστοιχούν σε οργανικά κενά και που με απόφαση της υπουργού πάγωσαν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανακρίβειας από την πλευρά της σημερινής πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας είναι οι επανειλημμένες εξαγγελίες ότι ετέθησαν σε λειτουργία 83 νέες κλίνες και ότι μέχρι τέλους Φεβρουαρίου θα λειτουργήσουν 150 συνολικά στις μονάδες εντατικής θεραπείας. Μέχρι σήμερα όμως έχουν δοθεί μόλις 51 νέες κλίνες ενώ μία ακόμη παλινδρόμηση της σημερινής πολιτικής ηγεσίας σχετικά με τον εξοπλισμό τους αποτελεί η ακύρωση από την Υπουργό Υγείας της απόφασης έγκρισης σκοπιμότητας για την προμήθεια 50 monitors, 60 αναπνευστήρων όγκου με πεπιεσμένο αέρα και 40 κλινών ΜΕΘ, 11 ημέρες μετά την αρχική απόφαση.
Ο σχεδιασμός, η εκπόνηση και η υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης αντικαπνιστικής πολιτικής, παραπέμφθηκε στις καλένδες.. Δυστυχώς όμως μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου παρατηρείται παντελής αδιαφορία για τη συνέχιση και εφαρμογή της αντικαπνιστικής πολιτικής.
Κατόπιν των ανωτέρω
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1)Ποιο είναι το μοντέλο οργάνωσης και χρηματοδότησης του συστήματος υγείας στην χώρα μας που έχει η σημερινή κυβέρνηση;
2)Πως ακριβώς θα λυθεί η πολυπλοκότητα της εμπλοκής του κράτους στις χρηματικές ροές μεταξύ του ασφαλιστικού συστήματος και του ΕΣΥ;
3)Σε τι στάδιο βρίσκεται η επεξεργασία και η εκπόνηση της ΚΥΑ για τον καθορισμό πρόσθετης διαδικασίας ελέγχου και επιβολής κυρώσεων στους παραβάτες του νόμου (αρθ. 6 παρα.3 ν. 3730/ 2008) και ποια είναι η πορεία ελέγχου και εφαρμογής της απαγόρευσης του καπνίσματος που ο ίδιος ο νόμος θέσπισε;
4)Ποιος είναι ο λόγος που δεν λειτούργησαν και οι 150 νέες κλίνες στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας όπου αρχικά είχατε ανακοινώσει και εάν έχει εξασφαλιστεί ο απαραίτητος εξοπλισμός τους;