Τρίτη 25 Μαΐου 2010

Σύλληψη έντεκα ατόμων για διατάραξη ασφάλειας σιδηροδρόμων


-Πρώτες πρωινές ώρες της 18-05-2010, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Λιβαδειάς συνεπικουρούμενοι από αστυνομικούς της Α΄ ΟΠΚΕ Διεύθυνση μας, εντόπισαν ΙΧΕ αυτοκίνητο να κινείται πλησίον του σιδηροδρομικού δικτύου στο Χ/Σ 135+000. Σε δοθέν σήμα στάσης αυτού, ο οδηγός ανέπτυξε ταχύτητα προσπαθώντας να διαφύγει, χωρίς αποτέλεσμα. Ακινητοποιήθηκε και οι επιβαίνοντες σ’ αυτό, τρεις (3) αλλοδαποί πολίτες Πακιστάν προσήχθησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Λιβαδειάς.
-Κατά την εξέταση τους προέκυψε ότι οι ανωτέρω πρώτες πρωινές ώρες της 17-05-2010, προέβησαν στη κοπή εξακοσίων (600) μέτρων καλωδίων ηλεκτροκίνησης από το Χ/Σ 133+300 έως το Χ/Σ 133+900, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί για δεκαπέντε λεπτά (15) επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
-Καθ΄ υπόδειξη των δραστών ανευρέθηκε πλησίον του ανωτέρω σημείου ένας χειροκίνητος κόφτης μετάλλων επιμελώς κρυμμένος. Σε γενόμενη έρευνα στην οικία τους στην Μάνδρα Αττικής, σε συνεργασία με το Τμήμα Ασφαλείας Μάνδρας, ανευρέθηκαν σαράντα πέντε (45) αυτοσχέδιες κουλούρες εναερίου χάλκινου καλωδίου ηλεκτροκίνησης, συνολικού μήκους εφτακοσίων σαράντα (740) μέτρων καθώς επίσης και σημαντικός αριθμός ενδιάμεσων συνδετήρων.
-Μεσημβρινές ώρες της 20-05-2010 αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Θηβών περιπολούντες από κοινού με αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Βαγιών και του Α.Σ. Αλιάρτου, εντόπισαν ένα Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν τρεις ΡΟΜΑ, ο οδηγός του οποίου, σε σχετικό σήμα στάθμευσής του ανέπτυξε ταχύτητα και τράπηκε σε φυγή. Το όχημα ακολουθήθηκε και σταθμεύθηκε σε αγροτική περιοχή.
-Σε έρευνα που έγινε στο εσωτερικό του, ανεβρέθηκε υλικό του Ο.Σ.Ε. και συγκεκριμένα 15 μέτρα φέροντος αγωγού και 30 μέτρα μαλακά καλώδια με ίχνη πρόσφατης κοπής.
Από την προανάκριση προέκυψε ότι το ανωτέρω υλικό είχε αφαιρεθεί από το Χ/Σ 112+000 του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών - Θεσσαλονίκης.
Από την έρευνα προέκυψε ότι οι συλληφθέντες, με άγνωστο αριθμό συνεργών τους, σε άγνωστο χρόνο, είχαν συστήσει σπείρες και αφαιρούσαν τα εναέρια χάλκινα καλώδια ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Οι δράστες δρούσαν νυχτερινές κυρίως ώρες και αφού προσέγγιζαν την γραμμή με Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα τα οποία τους αποβίβαζαν σε απόσταση τριακοσίων έως πεντακοσίων μέτρων από το δίκτυο, στη συνέχεια κινούμενοι πεζοί κατέφθαναν επί του δικτύου.
Εκεί με χειροκίνητους κόφτες που από προηγούμενες δράσεις τους είχαν αποκρύψει εγγύς του δικτύου, προέβαιναν στην κοπή των καλωδίων και τη συγκέντρωση αυτών σε προεπιλεγμένο από αυτούς σημείο.
Οι οδηγοί των ΙΧΕ αυτοκινήτων τους ανάμεναν επί των κεντρικών οδών και περί ώρα 05.00, και αφού ενημερώνονταν ότι οι συνεργοί τους έχουν συγκεντρώσει το αφαιρεθέν υλικό μόνο τότε προσέγγιζαν το σημείο, όπου φόρτωναν συνεργούς και υλικό και κατευθύνονταν προς Αθήνα στις οικίες τους, όπου τα απέκρυπταν.
Από την διενεργηθείσα προανάκριση προέκυψε ότι τα αφαιρεθέντα καλώδια ηλεκτροκίνησης χαλκού πωλούνταν από τους δράστες σε καταστήματα «μάνδρες» συλλογής παλαιών σιδήρων και μετάλλων στη Δυτική Αττική, αντί του ποσού των τεσσάρων (4) Ευρώ το κιλό, αφού καθ’ υπόδειξη των ιδιοκτήτών ανωτέρω καταστημάτων προέβαιναν στη καύση των καλωδίων προκειμένου καταστεί δυσχερής η αναγνώριση τους.
Την 19-05-2010 καθ’ υπόδειξη ενός εκ των δραστών αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Λιβαδειάς με την συνδρομή αστυνομικών Τ.Α. Μάνδρας και Υ.Α.Δ.Α. μετέβησαν σε μάνδρα εμπορίας παλαιών σιδήρων που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Νάτο στα Άνω Λιόσια, όπου προφασιζόμενοι τους ενδιαφερόμενους προς πώληση 64 κιλών καμένων καλωδίων εισέπραξαν από τον ιδιοκτήτη 254 Ευρώ, ο οποίος και συνελήφθη για αποδοχή προϊόντων εγκλήματος.
Από έλεγχο που διενεργήθηκε στην ανωτέρω μάνδρα από κλιμάκιο Σ.Δ.Ο.Ε. που κλήθηκε, διαπιστώθηκε ότι ο ιδιοκτήτης της, κάτω από νάιλον και μεταλλικά παραπετάσματα απέκρυπτε ποσότητα χαλκού, την κατοχή του οποίου δεν μπόρεσε να δικαιολογήσει και συγκεκριμένα: α) 1.120 κιλά καθαρού χαλκού και β) 2.120 κιλά οξειδωμένου και αναμεμειγμένου με άλλα μέταλλα χαλκού, τα οποία κατασχέθηκαν και παραδόθηκαν στον Ο.Δ.Δ.Υ. για φύλαξη.
Αρμόδιοι υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε. αναγνώρισαν τα προαναφερθέντα καλώδια ως υλικό του οργανισμού, διευκρινίζοντας ότι από τις εν λόγω δολιοφθορές θα μπορούσε να προκληθεί κίνδυνος στην ασφαλή διέλευση των διερχόμενων αμαξοστοιχιών και τραυματισμός των επιβαινόντων σε αυτές.
Συλληφθέντες με τις σε βάρος τους σχηματισθείσες δικογραφίες σε βαθμό κακουργήματος παραπέμφθηκαν στις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές.
br>