Στο Κ.Υ.Τ. Διστόμου φθάνουν και αναχωρούν, αφού διασχίσουν κατά μήκος ολόκληρη την κτηματική περιοχή του Διστόμου, τρεις γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και, όπως είναι επόμενο, καθιερώθηκαν και άλλες τρεις ζώνες δουλείας δόμησης.
Την ίδια δεκαετία (1970) κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς ύδατος του Μόρνου για την Αθήνα, ο οποίος διασχίζει των ελαιώνα του Διστόμου κατά πλάτος. Για την κατασκευή του χρειάστηκε να γίνει άλλη μια αναγκαστική απαλλοτρίωση και, κατ’ επέκταση, άλλη μια ζώνη δουλείας.
Τη δεκαετία του ’90 κατασκευάστηκε ο αγωγός ύδατος από τις γεωτρήσεις του άνω ρου του Κηφισσού στον αγωγό του Μόρνου. Προϋπόθεση για την κατασκευή ήταν να γίνουν νέες απαλλοτριώσεις, με αποτέλεσμα την ύπαρξη και νέας ζώνης δουλείας.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ο αείμνηστος Ιωάννης Σταμούλης, προσπαθεί να εκτελέσει την απόφαση του Πρωτοδικείου Λιβαδειάς εις βάρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, αποπειρόμενος να κατασχέσει το κτίριο του ιδρύματος Goethe στην Αθήνα. Ο τότε, όμως, Υπουργός δικαιοσύνης κ. Σταθόπουλος, με Μεταξική διάταξη, απαγόρευσε την εκτέλεση της κατάσχεσης. Η απόφαση του πρωτοδικείου Λιβαδειάς έχει επιδικάσει στους συγγενείς των θυμάτων περίπου 28.000.000,00 ευρώ. Σήμερα η απαίτηση έχει ξεπεράσει τα 60.000.000,00 ευρώ.
Το 2007 κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς αερίου Μαυρονερίου – Αντίκυρας, διασχίζοντας και πάλι την κτηματική περιοχή του Διστόμου κατά μήκος και ως εκ τούτου υπήρξαν νέες απαλλοτριώσεις και νέα ζώνη δουλείας βαθειάς άροσης, δενδροκαλλιέργειες και δόμησης.
Σήμερα, άλλη μία γραμμή μεταφοράς κατασκευάζεται και διασχίζει τον ελαιώνα του Διστόμου. Η γραμμή θα συνδεθεί τελικά με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ενεργείας (ΕΣΜΕ), προκειμένου να μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τα δύο εργοστάσια του «Ομίλου Μυτιληναίου», και τα οποία βρίσκονται στην περιοχή «Άγιος Νικόλαος» της Παραλίας Διστόμου, στο ΕΣΜΕ. Και για αυτή τη γραμμή υπάρχει δουλεία δόμησης.
Εδώ πρέπει να τονίσω ότι το Δίστομο βρίσκεται μεταξύ του Ελικώνα και του Παρνασσού. Αυτό σημαίνει ότι η καλλιεργήσιμη γη του είναι δυσανάλογα μικρή, και οι γεωργικοί του κλήροι έγιναν τελικά ακόμα μικρότεροι.
Αυτές είναι οι αναπτυξιακές, κοινωνικές και όχι μόνο υποχρεώσεις της Ελληνικής Πολιτείας απέναντι στο Δίστομο. Περιμένουμε την ανταπόκρισή της.
Με εκτίμηση,
Αθανάσιος Πανουργιάς
Δήμαρχος Διστόμου
Την ίδια δεκαετία (1970) κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς ύδατος του Μόρνου για την Αθήνα, ο οποίος διασχίζει των ελαιώνα του Διστόμου κατά πλάτος. Για την κατασκευή του χρειάστηκε να γίνει άλλη μια αναγκαστική απαλλοτρίωση και, κατ’ επέκταση, άλλη μια ζώνη δουλείας.
Τη δεκαετία του ’90 κατασκευάστηκε ο αγωγός ύδατος από τις γεωτρήσεις του άνω ρου του Κηφισσού στον αγωγό του Μόρνου. Προϋπόθεση για την κατασκευή ήταν να γίνουν νέες απαλλοτριώσεις, με αποτέλεσμα την ύπαρξη και νέας ζώνης δουλείας.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ο αείμνηστος Ιωάννης Σταμούλης, προσπαθεί να εκτελέσει την απόφαση του Πρωτοδικείου Λιβαδειάς εις βάρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, αποπειρόμενος να κατασχέσει το κτίριο του ιδρύματος Goethe στην Αθήνα. Ο τότε, όμως, Υπουργός δικαιοσύνης κ. Σταθόπουλος, με Μεταξική διάταξη, απαγόρευσε την εκτέλεση της κατάσχεσης. Η απόφαση του πρωτοδικείου Λιβαδειάς έχει επιδικάσει στους συγγενείς των θυμάτων περίπου 28.000.000,00 ευρώ. Σήμερα η απαίτηση έχει ξεπεράσει τα 60.000.000,00 ευρώ.
Το 2007 κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς αερίου Μαυρονερίου – Αντίκυρας, διασχίζοντας και πάλι την κτηματική περιοχή του Διστόμου κατά μήκος και ως εκ τούτου υπήρξαν νέες απαλλοτριώσεις και νέα ζώνη δουλείας βαθειάς άροσης, δενδροκαλλιέργειες και δόμησης.
Σήμερα, άλλη μία γραμμή μεταφοράς κατασκευάζεται και διασχίζει τον ελαιώνα του Διστόμου. Η γραμμή θα συνδεθεί τελικά με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ενεργείας (ΕΣΜΕ), προκειμένου να μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τα δύο εργοστάσια του «Ομίλου Μυτιληναίου», και τα οποία βρίσκονται στην περιοχή «Άγιος Νικόλαος» της Παραλίας Διστόμου, στο ΕΣΜΕ. Και για αυτή τη γραμμή υπάρχει δουλεία δόμησης.
Εδώ πρέπει να τονίσω ότι το Δίστομο βρίσκεται μεταξύ του Ελικώνα και του Παρνασσού. Αυτό σημαίνει ότι η καλλιεργήσιμη γη του είναι δυσανάλογα μικρή, και οι γεωργικοί του κλήροι έγιναν τελικά ακόμα μικρότεροι.
Αυτές είναι οι αναπτυξιακές, κοινωνικές και όχι μόνο υποχρεώσεις της Ελληνικής Πολιτείας απέναντι στο Δίστομο. Περιμένουμε την ανταπόκρισή της.
Με εκτίμηση,
Αθανάσιος Πανουργιάς
Δήμαρχος Διστόμου